Grenen vering

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib Geurink

Grenen vering

Unread post by Huib Geurink »

Ben met de S1 Fulvia coupe van iemand bezig. Als hij zijn naam vermeld wil zien mag hij die zelf hieronder vermelden.

De auto stond zo te zien niet slecht op z'n veren. Maar omdat ome Leen intussen 77 of zo is hadden we toch besloten om de veren te reconditioneren. Vandaag haalde ik de voorveer er af. Vielen er twee blokken hout uit!!!!!!!!!!!!!! Iemand had houten spieen geslagen tussen de voorveer en de veerbalk.

Nu de oude veer naast een nieuwe staat blijkt die gewoon 3 cm lager te zijn zoals de meeste veren die ik onder een ruim 30 jaar oude coupe vandaan haal.
Peter Coolsma

Re: Grenen vering

Unread post by Peter Coolsma »

Tja. Ik had Huib met lasser Bram aan het werk gezet aan Emeralda - heb zelf ook de handen uit de mouwen gestoken en volgende week sta ik op het werk waarschijnlijk ook weer met plamuur, Verde Ostenda en teer in mijn haar de klanten te woord - maar over houtbewerking had ik ze niets verteld... Stukjes hout zagen er nog wel stukken beter uit dan het staal van de flanken en dorpels! De ecologische auto is wellicht minder ver dan we met z'n allen denken... Achterveren moeten nog los ter vervanging. Daar verwacht ik stukken binnenband die de lamellen bij elkaar houden.

:-)

Ook klein stukje in Huib's Elena mogen rijden. Weet ik alvast hoe een Fulvia rijdt met goede veren, dempers en Dell'Orto's!
Arno

Auto Verlagen !!!

Unread post by Arno »

Blokjes Hout, tja zo heb ik vroeger nog mijn A112 weten te verlagen.
Twee vrienden op de achterbank laten zitten, snel paar klosjes er tussen slaan en de maximale veeruitslag was gewijzigd. Was best leuk voor een moment.

Groetjes
Huib Geurink

En rubber blokken.

Unread post by Huib Geurink »

Vandaag ontdekt dat er in de veerbalk ook rubber buffers zaten gemonteerd. Zo'n beetje als de rubber buffers tussen de veer en de bovenste draagarm maar dan een paar maten kleiner. Je hebt ze met en M10 gat in het midden. Ze zaten vast met de bouten waarmee de balk aan de aluminium torens zit.
Best wel creatief. Maar er gaat toch niks boven alles weer in originele goede staat brengen.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”