oververhiite Fulvia coupe

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Bob Mesman

oververhiite Fulvia coupe

Unread post by Bob Mesman »

Hallo,

mijn net "nieuwe" Fulvia coupe 1.3s wordt erg heet, waar kan dit aan liggen?

De auto heeft lang stilgestaan, kan dat er iets mee te maken hebben?

Oliepeil en druk zijn ok, ik zie geen lekken in het koelsysteem, en het koelvloeistofpeil is goed, alleen alle vloeistof is troebel bruin, en er zit een vieze drap tegen de radiateurdop aan, bruin-oranje achtig, beetje dik en het stinkt erg.

Wie weet raad?

Bij voorbaat dank,

Bob
Huib Geurink

Re: oververhiite Fulvia coupe

Unread post by Huib Geurink »

Zowel thermostaat als radiateur strijden om de plaats van eerste verdachte.

De thermostaat is een onderdeel met beperkte levensduur en dient sowieso vervangen te worden.

De radiateur wegbrengen naar een radiateur shop. Die solderen hem open en afhankelijk van hun bevinding prikken ze hem door en reinigen ze hem chemisch (ca 30 a 35 euro) of zetten ze er een nieuw blok in (ca 100 euro). Ik laat ze altijd ook meteen het kachelunit doen en zet dan alles terug met nieuwe slangen zodat je in een keer zo veel mogelijk drab uit je systeem hebt.
Koos v.d.Linden

Unread post by Koos v.d.Linden »

Bob, ik zou eerst de thermostaat er uit halen het geheel goed door spoelen vullen met water en een reiniging middel voor koelsystemen er in doen ,er een paar dagen mee rijden alles regelmatig controleren dan de boel aftappen goed doorspoelen vullen met water ,rijden en kijken of dit geholpen heeft ,zoniet dan de raad van Huib opvolgen.
Gr koos uit Tuk
Bob Mesman

Unread post by Bob Mesman »

ok bedankt voor de goede raad!!!!

Bob
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”