Flaminia rembekrachtiger

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Michiel Grol

Flaminia rembekrachtiger

Unread post by Michiel Grol »

Weet iemand de exacte lengte in millimeters van de hardvechroomde pen in de rembekrechtiger. Ik bedoel de lengteb van het uiteinde tot de zeskant moer. De remmen blijven namelijk hangen. Remcilinders zijn OKE, de slangen zijn OKE en het membraam in de rembekrachtiger is ook goed.
Koos

Re: Flaminia rembekrachtiger

Unread post by Koos »

hallo Michiel
Als je wilt controleren of er een restdruk in het remsysteem achterblijft,kun je als de rem vastzit een ontluchtingsnippel los draaien ,waardoor de eventuele druk afloopt en de rem weer los is.
Jean de Barsy

Unread post by Jean de Barsy »

Beste Michiel,

Op de "firewall" zit een koperen stuk waar drie vacuumdarmen op zijn aangesloten (1 naar de rembekrachtiger, 1 naar de vacuumtank voor de vensters, 1 die van het inlaatspruitstuk komt). Hoogstwaarschijnlijk dat deze niet meer goed afsluit waardoor valse lucht of niet genoeg vacuum wordt gecreerd. Haal dat er eens af, volledig openmaken en reinigen... je zal het verschil wel merken.

Ik heb ook alle vacuumdarmen vervangen want die oude (wel mooi) hadden hun beste tijd wel gehad. Let wel dat je de nieuwe zorgvuldig uitkiest (vacuum hose) anders worden ze dichtgezogen en ben je nog verder van huis.

MVG Jean
Michiel Grol

Unread post by Michiel Grol »

Nee Jean, het probleem is nu opgelost. De klep (tav 62 no. 38) was van mijn Flaminia van staal en deze zat vast gerot in het huis en tevens was de OR ring (no. 9) gebroken. Nadat alles weer schoongemaakt was en een nieuwe OR ring was gemonteerd, kwamen de remmen weer los. Nu geen enkel probleem meer. Ik heb dat samen met Leo opgelost. In ieder geval bedankt.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”