help

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Ruud

help

Unread post by Ruud »

Op aanwijzing van Huib heb ik inmiddels alle lampjes van het dashbord vervangen. Tot slot moet ik de kabel van de verwarmingsschuif vastzetten. het boogje over de kabel is eraf, ik kan er echter niet goed bij.
Kan de hele unit met de schijven eruit, dit lukt noet goed want het blijft hangen aan de schuiven of moet ik er van de bovenkant bij en moet de bovenkant van het dashbord er dan vanaf. Kan ik dit er zo afschuiven of zit dit op een andere manier vast. Ik wil het niet forceren of beschadegen.

Wie dit leest gaarne aanwijzingen want ik het het "hout"er nu af

Groet, Ruud (uit Zoetermeer)
Huib Geurink

Re: help

Unread post by Huib Geurink »

Oei. Is voor mij ook geen dagelijks werk. De bovenkant van het dashboard is er zo af. Twee boutjes (dop 10) ter weerzijde van de luidspreker opening. Plus 2 (ook dop 10) helemaal op de uiteinden. Kun je bij vanuit het handschoene kastje rechts en links gewoon van onder of even het klokkenspel er uit halen (is er misschien nog uit).

Het paneeltje met het luchtroostertje is er ook zo uit. Zit of met zwarte schroefjes of met de moer van eventuele schakelaars vast. Accu eerst even los maken om kortsluiting te voorkomen.

Uiteindelijk kan het hele paneeltje met de schuiven er uit. Om het echt te verwijderen moeten de kabels en aansteker los. Ik zou het wel in z'n geheel verwijderen om de contacten van de fan schoon te maken en nieuwe nylon ringen er tussen te zitten. De oude zijn waarschijnlijk verpulverd of zullen dat binnenkort zijn.

De temp kabel bedient via stangetjes aan de rechterkant van de kachel niet alleen het kraantje maar ook twee mengflappen. Dat hele mechaniek moet zo afgesteld zijn dat met de hendel helemaal rechts de flappen alle koude lucht blokkeren en het kraantje open is. Met de hendel links moet het kraantje dicht zijn.

Even controleren of het hele mechaniek met kraantje wel soepel loopt anders is de zaak snel weer kapot / los.
Ruud

Unread post by Ruud »

Huib bedankt voor de info,
Moet om het paneeltje met de schuiven er uit te halen en de kabels en de aansteker los te maken de bovenkant van het dashbord eraf of is dit niet perse nodig. Ik ga er morgen weer aan verder

Groet, Ruud
Bob Rockland

Unread post by Bob Rockland »

Dat hoeft er niet perse af. Echter kan je wel er wel veel beter bij. Dus het meerwerk in het eraf halen van het dashboard (bovenkant) levert uiteindelijk minder frustratie op en minder lastige posities om een en ander weer vast te maken, je hebt overigens ook meer licht dan. En ik vind veel licht altijd erg belangrijk. Zien wat je doet.

Succes, het is een rot klus

Bob, Delft
Ruud

Unread post by Ruud »

Het is allemaal gelukt, achteraf bezien weet ik niet of ik een volgende keer niet gewoon met de hand aan de zijkant bij de kachelkraan de verwarming aan en uit zet. Voor de bovenakant van het dashbord moest het klokkenspel en de radio eruit.
p.s. heeft iemand nog een plaatje met Lancia of Fulvia erop wat in de plaats kan voor de radio

Groet, Ruud
Huib Geurink

Unread post by Huib Geurink »

Proficiat.

Wees blij dat de kachel unit zelf er niet uit moest. Je kan haast beter een motorke reviseren dan de kachel eruit halen.
Carlo

Unread post by Carlo »

Hai Ruud,

Mochten er aan jou nog wat vraagjes kleven betr. het uitbouwen van een Fulvia dashb.
laat effe weten, ik heb het zojuist allemaal achter de rug, het toeval wil echter dat ik ook
in het bezit ben van een Fulvia (serie 1) en ook in Zoetermeer woonachtig ben!

Sterkte
Carlo
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”