Slick 50

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
johan van Someren

Slick 50

Unread post by johan van Someren »

Wie kan advies geven over het gebruik van Slick 50 .Ik heb namelijk een halve
liter slick 50 wat ik de eerstvolgende olieverversing wil gaan gebruiken samen
met Agip olie ( 20 W 50 ) . De auto waar dat in gaat is een Fulvia Berlina C1
uit 1964.

Alvast bedankt voor de reactie .

Johan van Someren.
jojo

Re: Slick 50

Unread post by jojo »

Wat zijn je verwachtingen?
Mijn ervaring is dat het pas na een kilometertje of 500/600 gaat werken(maximaal toerental neemt iets toe)Maar in brandstof verbruik heb ik geen verschil gezien..
p.s. ik hoop niet dat je nog van plan bent om binnen afzienbare tijd je blok te laten reviseren ,want de meeste revisie bedrijven zijn niet zo blij met dit soort aditieven.
Emile Koole

Unread post by Emile Koole »

Ik heb Slick 50 in m'n Flaminia GTL 3C gebruikt en het hielp enorm het olieverbruik te verminderen. Nu had de auto een poos stilgestaan, dus misschien had het in de loop van de tijd vanzelf wat minder geworden, maar na de toevoeging was het een stuk beter. Verder geen opmerkingen, want ik had de auto net, dus een voor-na vergelijking heb ik niet.
Jean de Barsy

Unread post by Jean de Barsy »

Persoonlijk zou ik dat nooit gebruiken en raad het gebruik van dergelijke produkten af. Het kan misschien geen kwaad in een moderne auto die dagelijks gebruikt wordt waardoor de olie geen tijd heeft om echt te bezinken, maar in een motor die lange tijd stilstaat zou het mij niet verwonderen dat deze produkten oliekanalen gaan "dichtkoeken"... met alle gevolgen vandien. Zo had een garagehouder ooit eens Marly paraffiet in de bak van mijn 600 gegoten "Kan nooit geen kwaad"... Een maand later klopte deze erg hard, daar er waarschijnlijk olie was vastgekomen op een van de tandwielen. Een rit van een paar 100 km heeft dit weer verholpen... Blijf dus maar van al die dingen af.
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”