fulvia

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Pieter

fulvia

Unread post by Pieter »

De fulvia is de meest arelaxte auto die ik ooit heb gezien, alleen maar problemen met die bak. italiaanse prutsers zijn het
Huib Geurink

Re: fulvia

Unread post by Huib Geurink »

Ik geef al cursussen in het onderhoud en repareren van Fulvia's. Speciaal voor jou wil ik er wel een cursus schakelen bij doen.
Gertjan van Noordt

Re: fulvia

Unread post by Gertjan van Noordt »

Met mijn net gekochte fulvia (zagato) is het nog even niet schakelen.

De persoon die hem verkocht, heeft wat moeite gedaan hem aan het lopen te krijgen na een jaar stil staan. Thuis bleek dat ie dit beter niet had kunnen doen. Zijn eindeloos gepruts met de bougies heeft er voor gezorgd dat bougie nr 4 is dolgedraait en ook nog eens fijn op zijn plek blijft zitten.
Heeft iemand ervaring met het oplossen van dit probleem?

Naast werk aan de motor zit er ook nog laswerk aan twee uiteinden van de buitendorpels ter plaatse van een krikpunt voor en een krikpunt achter. Bij het voorste krikpunt zit ook nog een gaatje aan de binnenzijde naast het ophangrubber van het subframe.
Heeft iemand ervaring met de kant en klare buitendorpels die te koop zijn? Zijn deze handig te gebruiken?

Groetjes Gertjan.
Jorn van Beckhoven

Re: fulvia

Unread post by Jorn van Beckhoven »

Ik ben niet echt een expert maar ook op mijn Fulvia coupe zijn een paar jaar geleden nieuwe dorpels gegaan. De eerste die ik in Nederland op een beurs kocht pasten erg slecht. Daarna heb ik omdat ze niet heel duur waren een paar bij Bielstein in Duitsland gekocht en die waren vrijwel passend klein beetje werk maar dat hoort erbij. (website www.bielstein.com)

Goed uitkijken dus waar ze je koopt. Bielstein vond ik zelf erg prettig maar er zijn vast wel meer mensen die een goed adres kennen.

groeten,

Jorn
Gertjan van Noordt

Re: fulvia zagato dorpels

Unread post by Gertjan van Noordt »

Jorn,
De dorpels van een zagato staan bij bielstein helaas niet in de catalogus. Voor de zekerheid zal ik ze nog even bellen. De dorpels die ik op het oog heb zouden van www.omicron.uk.com komen. Heeft iemand hier ervaring mee.
In ieder geval bedankt voor je reaktie,
groetjes Gertjan.
Joop

Re: fulvia zagato dorpels

Unread post by Joop »

Beste Gertjan,

Ik heb wel een ander addres voor je nl.
WWW.BIONDILAMIERATI.COM, deze mensen verkopen voor
verschillende merken diverse plaatwerk ook voor de Fulvia.
Heb deze mensen met hun materiaal gezien in Imola op de Beurs
en moet zegen dat het er niet verkeerd uitzag.

Veel succes,

Joop
lucas

Re: fulvia

Unread post by lucas »

Je kunt er alle kanten mee op Verstappen. Je moet hem alleen niet in de "R" van racen zetten.



Loesio
Gijs

Re: duitse degelijkheid

Unread post by Gijs »

geef mij maar duitse degelijkheid, pizzabakkers
lucas

Re: duitse degelijkheid

Unread post by lucas »

Met liefde en plezier Gijs, blijven er deste meer echte autootjes over voor de liefhebbers. Ik ben niet zo'n "bratwurst" liefhebber, geef mij dan maar een pizza.


Lucas
Laszlo Mogyorossy

Re: fulvia

Unread post by Laszlo Mogyorossy »

Beste Gertjan,

Bij een goed gesorteerde automaterialen zaak kun je helicoil setjes kopen, waarmee vrij eenvoudig de beschadigde draad gerepareerd kan worden.
Zo'n set, inclusief een tiental inserts, een speciale boor en een tap set kost
ruim honderd gulden maar je hoeft niets te demonteren.

Het is altijd raadzaam om over een bougie een rubber slangetje te schuiven en de bougie dan bij het draaien aan het slangetje vast te houden, zodat je niets kunt forceren als de bougie er toch eens schuin in zou willen

Succes,

Laszlo (Fehac)
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”