benzine

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
hilbert

benzine

Unread post by hilbert »

als ik een beta coupe aanschaf bijvoorkeur een 2.0,
wat kan ik dan het beste tanken, gewoon loodvrij ???
betaveloce

Re: benzine

Unread post by betaveloce »

Ik tank in ieder geval gewoon loodvrij. Soms wel eens met octaangetal 98 ter afwisseling.
Paul

Unread post by Paul »

In mijn Beta Spider met 2l motor uit '82 tank ik euro 98 (loodvrije benzine), maar wel met loodvervanger.
Indien je zonder loodvervanger en/of op euro 95 wilt rijden moet je er zeker van zijn dat de kleppen hiervoor geschikt zijn.
Het is me wel eens tot in detail uitgelegd, maar voor zover mij nog bekend zorgt de loodvervanger en het hogere octaangehalte o.a. voor een betere smering van de kleppen. Het laatste wat je wilt natuurlijk is vastgelopen kleppen....
Jan

Unread post by Jan »

Ik rij,met een spider 2000 van 1979, al meer dan 20.000 km (in 4 jaar) op gewone euro 95, de goedkoopste. Af en toe een blikje Wynn's carburator cleaner. Ontsteking gewoon op tijd gesteld volgens gegevens. Trekt de stenen uit de weg. groeten Jan
Thomas

Unread post by Thomas »

Volgens de franse Lancia club kun je met de 2000 motor gewoon loodvrij 98 tanken.
frans

Unread post by frans »

Tja...en ik ben in het bezit va een boekje, uitgegeven door Shell in 1989, waarin alle automerken vermeld, en per type aangegeven wordt of je wel - niet - continue of afwisselend loodvrij kan rijden....voor alle Beta modellen is loodvrij dus niet toegestaan! Maar de loodvrij rijders zullen eea aan de klepspeling merken; een Beta op voorgeschreven benzine hoef je vrijwel nooit te stellen!
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”