aankoop lancia beta coupe

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
pietro agnelli

aankoop lancia beta coupe

Unread post by pietro agnelli »

Beste Lancisti,

ik ben al enige tijd aan het warm lopen voor het Italiaanse schoon (Lancia, dus), maar voorlopig moet ik nog blijven dagdromen en er voor zorgen dat ik mijn wederhelft niet de stuipen op het lijf jaag.

Om de schok voor haar niet te groot te maken, ben ik op zoek naar een low budget beta coupe (met werk dus, kwestie van de kosten te spreiden en de salami-techtniek toe te passen).

Ik heb al wel het een en het ander op het oog , maar waar moet ik nu precies opletten, als ik zulk een beta coupe wens aan te schaffen.

ciao, pietro
Dick

Re: aankoop lancia beta coupe

Unread post by Dick »

Roest, Roest, Roest!

Dat is eigenlijk het belangrijkste. Al het andere is relatief eenvoudig te repareren of te vervangen.
Belangrijke plaatsen zijn:

Wielkasten voor: zitten de kunstof beschermkappen er in (is pas standaard vanaf 1978). Zitten ze er niet in dan hoopt het vuil zich op in de bovenste spatbordranden.

Wielkasten achter: de randen en de binnenkuipen achter de schokbrekers

Dorpels: zijn de randen nog strak

Portieren: onderranden en bakken

Persoonlijk zou ik kijken naar de laatste series vanaf 1981. Deze zijn het minst slecht qua plaatwerk en rijden het fijnst.

Veel succes,

Dick
Mathias

Unread post by Mathias »

kijk eens op http://www.lancia-beta.de/master.htm
daar staat een pagina vol met dingen waar je op moet letten bij Beta's, zoals rond de ruiten (blaasjes die zich vormen), etc. ...
Trouwens, als je eentje zoekt, een 1300 rijdt al goed genoeg met z'n 85pk.
pietro agnelli

Unread post by pietro agnelli »

alvast bedankt voor jullie reactie.

Wat is het minimumbudget dat ik in acht moet nemen voor een aanschaf?

pietro
Ed

Unread post by Ed »

Hallo Pietro,

Daar kan je mij het beste even over bellen.

gr Ed
06 53359959
Bob Magerman

Unread post by Bob Magerman »

Beste,
ik heb zonet een Beta HPE 2000 te koop gezet (zie bovenaan het forum), een wagen in een gezonde, mooie staat (cfr. perfecte technische keuring september 2004) die slechts een weinig aandacht behoeft.
De wagen moet weg omdat ik momenteel geen geld en plaats heb om ze in optimale conditie te bewaren. Misschien beantwoordt dit aanbod aan je wens?
Wijs uw wederhelft verder op het stationcar-karakter (ze zal wel geloven dat het geen sportwagen maar eerder een boodschappenwagen is) en het lederen interieur; wijs haar op de mogelijkheid om achterin bv. een keukenkastje, een leuk tafeltje of een kinderwagen mee te nemen en denk vervolgens zelf aan de 2000-liter krachtbron en de magere 1.050 kg, dus dat gaat goed vooruit.
De wagen is in mijn handen steeds onderhouden geweest bij een officiële Lancia-garage en is in 2004 nog voorzien van nieuwe rollagers voor, schokdempers achter en 4 nieuwe banden. Richtprijs 1.500 EUR.
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”