logica in chassis nr lancia integrale
logica in chassis nr lancia integrale
Heb een 87 er Integrale (8v) ingevoerd en ben in discussie met de Douane over het bedrag waarover BPM moet worden betaald. Volgens mijn italiaanse papieren is hij gebouwd in 87, volgens Lancia ook maar op dezelfde papieren staat ook dat hij in 90 de weg op is gegaan. Oftewel de douane pakt de prijs uit 90 (16V) en ik zit dus de staat te spekken. Staat er bv in La Lancia een overzicht van geleverde types en de bijbehorende chassis nrs zodat ik kan aantonen dat het een 8V is uit 87?
Re: logica in chassis nr lancia integrale
Beste Rogier,
De eerste te naamstelling is van belang, echter om de douane te overtuigen moet je sterk in
de schoenen staan. Heb diverse Citroen's XM V6sen geimporteerd en het probleem met de
douane is dat ze niet op de hoogte zijn want en hoe een auto genoemd wordt. bijv wat is het nou
voor een type/model of optie's....welke bij sommige auto's standaard is!!!.
bijv. XM V6 is altijd voorzien van Automaat en Alu.velgen douane zegt NEE is optie......zelf met originele
prijslijst van importeur Citroen.....bleef men volhouden OPTIE......heb maar gewoon betaald.....was iets
van 200 euro meerprijs....tov importheffing.
Overigens zal het bij je Integrale ook wel zo zijn.
succes met je mooie auto.
Joop
De eerste te naamstelling is van belang, echter om de douane te overtuigen moet je sterk in
de schoenen staan. Heb diverse Citroen's XM V6sen geimporteerd en het probleem met de
douane is dat ze niet op de hoogte zijn want en hoe een auto genoemd wordt. bijv wat is het nou
voor een type/model of optie's....welke bij sommige auto's standaard is!!!.
bijv. XM V6 is altijd voorzien van Automaat en Alu.velgen douane zegt NEE is optie......zelf met originele
prijslijst van importeur Citroen.....bleef men volhouden OPTIE......heb maar gewoon betaald.....was iets
van 200 euro meerprijs....tov importheffing.
Overigens zal het bij je Integrale ook wel zo zijn.
succes met je mooie auto.
Joop
Ik heb even in de KNAC autohandboekjes van "alle auto's" gekeken.
De "Delta HF Integrale" komt hierin pas voor het eerst officieel voor in het jaar 1989.
In 1987 en 1988 werden deze dus nog niet officieel in Nederland door de importeur geleverd.
In 1989 was de prijs officieel : f 64.500
Er wordt in 1987 wel genoemd Delta 1600 HF 4wd zonder prijs.
In 1988 wel het type genoemd van Delta 4 wd met als catalogusprijs f 59.590 , echter zonder de vemelding of dit de 1600 of de 2.0 8V betreft. Misschien wist het KNAC toen ook niet welk model precies bedoeld werd.
De Delta HF Turbo kostte in 1990 f 39.950, in 1989 f 40.890 en 1988 f 39.350
In het betreffende KNACboekje staat in jaar 1990 de HF Integrale 16V wel vermeld echter met vermelding prijs op aanvraag.
Wat jaar 1991 betreft kostte de HF Turbo f 40.900 en de HF Integrale 16V ABS inmiddels f 83.350
Hopelijk heb je hier wat aan. Ik denk dus dat je moet rekenen op een catalogusprijs van rond de f 64.500
Zonodig kan ik bijv 1989 voor je kopieren en doormailen. Als de douane een lagere prijs dan deze f 64.500 hanteert dan zit je in ieder geval goed.
Met vriendelijke groet,
Arian van Beusekom
De "Delta HF Integrale" komt hierin pas voor het eerst officieel voor in het jaar 1989.
In 1987 en 1988 werden deze dus nog niet officieel in Nederland door de importeur geleverd.
In 1989 was de prijs officieel : f 64.500
Er wordt in 1987 wel genoemd Delta 1600 HF 4wd zonder prijs.
In 1988 wel het type genoemd van Delta 4 wd met als catalogusprijs f 59.590 , echter zonder de vemelding of dit de 1600 of de 2.0 8V betreft. Misschien wist het KNAC toen ook niet welk model precies bedoeld werd.
De Delta HF Turbo kostte in 1990 f 39.950, in 1989 f 40.890 en 1988 f 39.350
In het betreffende KNACboekje staat in jaar 1990 de HF Integrale 16V wel vermeld echter met vermelding prijs op aanvraag.
Wat jaar 1991 betreft kostte de HF Turbo f 40.900 en de HF Integrale 16V ABS inmiddels f 83.350
Hopelijk heb je hier wat aan. Ik denk dus dat je moet rekenen op een catalogusprijs van rond de f 64.500
Zonodig kan ik bijv 1989 voor je kopieren en doormailen. Als de douane een lagere prijs dan deze f 64.500 hanteert dan zit je in ieder geval goed.
Met vriendelijke groet,
Arian van Beusekom
Ben inmiddels weer een stapje verder; heb via Lancia NL wat gegevens weten te achterhalen en ben benieuwd wat de Douane daar van weet te maken. Zeker in combinatie met officieel folder materieel, originele prijslijst uit 89, eeen taxatie rapport dat ook het jaartal in twijfel trekt aangezien het een model uit 87, 88 met uitloop in 89 betreft, en wat achtergrond info uit meerdere boeken. Feit is dat ik gelijk heb en dat er volgens mij niets van hun eigen database (RDW) klopt. Bezwaarschrift is weer ingediend dus dat zal wel weer even op zich laten wachten. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen.
Idd een hoop werk voor 200 eu maar ja de staat doet dit bij praktisch iedereen oftewel dan zijn het toch een hoop onterecht geinde eu's; wie weet kunnen we die met een leuk proces eens gaan terug halen in de toekomst...
Idd een hoop werk voor 200 eu maar ja de staat doet dit bij praktisch iedereen oftewel dan zijn het toch een hoop onterecht geinde eu's; wie weet kunnen we die met een leuk proces eens gaan terug halen in de toekomst...
De douane heeft mij in het gelijk gesteld en ik ontvang 253 euro aan teveel betaalde BPM terug. Zowaar gerechtigheid. Onder het motto de aanhouder wint!
Rogier
Rogier