Turbo T3/T4

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Patrice

Turbo T3/T4

Unread post by Patrice »

Ik zou graag te weten willen komen wie ervaring heeft met een Garrett turbo T3/T4-50 trim op een 8V.
Ik heb een Dedra Integrale met een T25 die eigenlijk een maatje te klein is. Kan de turbodruk niet regelen en er is al dumpvalve op geplaatst maar die komt niet hoger dan 1,1 bar.
Vergeleken met een Delta kan het beter qua vermogen, natuurlijk is het een en ander aan de auto gedaan om de prestaties te verbeteren.
Misschien toch de T03 aanschaffen?
SJoerd

Re: Turbo T3/T4

Unread post by SJoerd »

Lees het handboek eens hoe de turbodruk geregeld wordt en waar een dumpvalve voor dient.

http://www.spangerum.com/lancia/Verkstadsmanualer/

Met deze kennis moet jet je zeker lukken om de druk hoger te krijgen.

1,1 bar is maximaal bij een delta met de std chip - voor hogere drukken staat er geeninformatie in de chip. Ik neem aan dat dit bij de dedra ook het geval is dus hoger gaan zonder aanpassing van de chip is zeer onverstandig.
sinaro

Re: Turbo T3/T4

Unread post by sinaro »

Ik heb ook de chip moeten veranderen om de turbodruk van de integrale de hoogte in te jagen. Nu momenteel op 1,5 bar maar niet aan te raden constant de volle pk's te gebruiken en niet voor constant mee rond te rijden. 1 Ding aanpassen is alles aanpassen :-) De pk winst is namelijk zo groot dat alles het zwaarder te verduren krijgt. Je zal er zeker wel tevreden van zijn, met de eventuele kosten iets minder :p.

Er zit zelfs al een garret T03 geplaceerd op een renault R5 turbo, dus moet het ook zeker te doen zijn om die afgesteld te krijgen op jouw lancia.

Sinaro
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”