Op dit moment rij ik een Golf GTI uit 1992. deze auto ziet er als nieuw uit en rijdt ook zo (mede doordat deze auto altijd in handen van bekenden is geweest en door dezelfde garage is onderhouden)! Toch ben ik zelf helemaal weg van alles wat Italiaans is. Ook gezien de leeftijd van de Golf ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe auto. De Lanci Delta spreekt mij al jaren aan.
Ik heb nu een Lancia Delta HPE TD in het Zwart uit 1996 op het oog met ongeveer 170000 km op de teller. De auto hoeft 'maar' Euro 1950 te kosten.
Ik heb nu een dilemma..... De Duitse Grundlichkeit verkopen (moet me minstens Euro 3500 opleveren) en de gok nemen op mijn Italiaanse liefde of.....de Golf gewoon behouden.
Misschien een rare vraag op een Lancia forum maar....is een Delta (en zeker één met 175000 km) over het algemeen een betrouwbare auto? Wie kan mij een eerlijk antwoord geven? Ben zelf technisch gezien namelijk niet bepaald op de hoogte. Ik weet alleen wat ik mooi vind aan een auto en wat niet.
Alvast bedankt,
Bas
Aanschaf Lancia Delta HPE TD
Re: Aanschaf Lancia Delta HPE TD
Dank je DJ,
Kort maar krachtig zal ik maar zeggen
Nog meer mensen met een mening hier?
Groet,
Bas
Kort maar krachtig zal ik maar zeggen

Nog meer mensen met een mening hier?
Groet,
Bas
Re: Aanschaf Lancia Delta HPE TD
Hoi Bas,
Ik rijd zelf al een jaar of 4 in een Lancia Delta 1.6 HPE uit 97 of LPi en ik kan je eerlijk zeggen dat ik er geen problemen mee heb gehad, de teller staat nu op 295.000 dus op naar de 3 ton.
Komt tot nu toe altijd door de apk heen, enige onderhoud wat ik doe is elke 15.000 km olie en oliefilter bij de kwikfit, wel ooit eens distributieriem bij 180.000 km laten vervangen bij dealer.
Roesten doen ze al jaren niet meer (wat vroeger wel beweerd werd) omdat ze allemaal verzinkt zijn. Ik heb ook nergens roest. Wat wel waar is is dat er af en toe wat elektrische probleempjes zijn, maar die zijn meestal van kleine aard (bv airco, ruiten, verlichting e.d.) Maar is meestal zelf op te lossen. Het is nooit zo dat ze je onderweg laat staan.
Ik heb me wel eens laten vertellen dat van de diesel de versnellingsbakken slecht zijn.
Kijk eens hier en vraag wat zij ervan vinden
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=295
Ik rijd zelf al een jaar of 4 in een Lancia Delta 1.6 HPE uit 97 of LPi en ik kan je eerlijk zeggen dat ik er geen problemen mee heb gehad, de teller staat nu op 295.000 dus op naar de 3 ton.
Komt tot nu toe altijd door de apk heen, enige onderhoud wat ik doe is elke 15.000 km olie en oliefilter bij de kwikfit, wel ooit eens distributieriem bij 180.000 km laten vervangen bij dealer.
Roesten doen ze al jaren niet meer (wat vroeger wel beweerd werd) omdat ze allemaal verzinkt zijn. Ik heb ook nergens roest. Wat wel waar is is dat er af en toe wat elektrische probleempjes zijn, maar die zijn meestal van kleine aard (bv airco, ruiten, verlichting e.d.) Maar is meestal zelf op te lossen. Het is nooit zo dat ze je onderweg laat staan.
Ik heb me wel eens laten vertellen dat van de diesel de versnellingsbakken slecht zijn.
Kijk eens hier en vraag wat zij ervan vinden
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=295