25 duizend km geleden mijn distributieriem laten vervangen.
Gisteren trok ik op (normaal koude motor) en brak de riem, ANWB gebeld, deze heeft de riem eraf gehaald.
De riem was helemaal afgesleten, was 1 keer zo dun als hij moet zijn.
Toen de riem is vervangen is ook de spanrol vervangen.
Weet iemand hoe het kan dat hij zo schuin afslijt.
Marc
distributieriem
Re: distributieriem
ze hebben er toch wel een nieuwe riem er op gezet ik heb zelf een delta turbo verder geen problemenmee of de riem moet ergens aan langs slijten normaal wordt de riem om de 60 km vervangen plus de rollen
Re: distributieriem
Hoi marc,
Als de riem schuin afslijt dan wil dit zeggen dat er iets (spanrol , geleiderrol,etc) speling heeft of scheef gemonteerd zit, met als gevolg dat de riem naar een kant loopt. Indien de riem dunner is geworden dan wil dit zeggen dat er een onderdeel niet meer meedraaid, bv geleiderrol ter hoogte van balanas.
Veel succes
Indien de riem bij een dealer is vervangen zou ik toch maar snel terug gaan en zeggen dat je toch wel mag verwachten dat een riem iets lkamget mee gaat dan de korte periode
Als de riem schuin afslijt dan wil dit zeggen dat er iets (spanrol , geleiderrol,etc) speling heeft of scheef gemonteerd zit, met als gevolg dat de riem naar een kant loopt. Indien de riem dunner is geworden dan wil dit zeggen dat er een onderdeel niet meer meedraaid, bv geleiderrol ter hoogte van balanas.
Veel succes
Indien de riem bij een dealer is vervangen zou ik toch maar snel terug gaan en zeggen dat je toch wel mag verwachten dat een riem iets lkamget mee gaat dan de korte periode