Startprobleem Integrale

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Bastiaan

Startprobleem Integrale

Unread post by Bastiaan »

Integrale 8V (1988) met startprobleem

startmotor draait, blok draait rond, maar auto start koud heel slecht (eigenlijk niet). Met koude motor start de motor onder alle omstandigheden na max 10 meter aanslepen, en als het blok eenmaal op temperatuur is, start hij wel redelijk. Blok loopt en trekt prima, dus geen ontstekingsprobleem (denk ik), alhoewel de vonk niet overdreven sterk lijkt.

Echter, het lampje van de het koelwater blijft branden. Nu weet ik dat het computersysteem als inputwaarde voor de hoeveelheid in te spuiten brandstof koelwatertemperatuur als waarde meeneemt, dus wellicht heeft dit ermee te maken.

Bougies nieuw, verdelerkap& rotor nieuw, en al een weekeind besteed aan het schoonmaken van elektrische contacten. Helaas zonder het gewenste resultaat. Wie-oh-wie heeft er een idee waar het aan kan liggen?

Andere vraag is de volgende: Toen ik bij Brezan een setje bougiekabels wilde halen, bleek uit hun boek dat er nog al wat verschillende kabels zijn, voor op het oog dezelfde (831 serie) motorblokken? Wie kan mij uitleggen waarom?

groet,

Bastiaan
06 51 25 99 85
Sjoerd

Re: Startprobleem Integrale

Unread post by Sjoerd »

831 is het type delta gebouwd van 1979 tot 1994

Een hf4wd heeft een B5000 motor
Een integrale 8V heeft een c5000 motor
Een integrale 16v heeft een d5000 motor

en bij de kat versies zijn de laatste 2 cijfers 46 ipv 00

Het beste is om originele kabels bij de dealer te bestellen.

gr SJoerd

Voor meer lancia fora :

http://www.student.tue.nl/e/s.a.j.hoeben/LFora.html
desmond

Unread post by desmond »

Gewoon koelvloeistof temperatuursensor op radiateur vervangen. Dat is alles. Dan start ie weer als een trein.
Bastiaan

Unread post by Bastiaan »

Heb zitten zoeken, maar kan uitsluitend een koelstoftemperatuursensor vinden op de thermostaat (lichtblauwe stekker, 2 draden). Zie ik iets over het hoofd?

groet,

Bastiaan
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”