Delta 1.6 i.e. Met koude motor problemen !

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Sven Buijsen

Delta 1.6 i.e. Met koude motor problemen !

Unread post by Sven Buijsen »

Mijn Delta uit december 1994, een 1.6 i.e. 8v.

Niet altijd, maar vrij frequent direkt na het starten zakt he toerental onder de 700, zodra ik dan ook maar een millimeter het gas intrap dimmen de lichten in het dashboard alsof er een stroomstoring optreedt. (gewoon uitvallen/knipperen van de verlichting) Pompend intrappen resulteert meestal in een zo laag toerental dat de motor uitvalt ..

Soms echter lukt het om hem boven de 1100 toeren te pompen en als ik dan het gas vast blijf houden dan kan ik zondermeer wegrijden, alleen moet ik nu de eerste 5 minuten opletten dat hij niet afslaat bij het wegrijden vanuit stilstand.

Als de motor eenmaal warm is heb ik er totaal GEEN last meer van !! ???

Ik heb geen enkel idee wat het probleem is, maar zou het de injectie(naald) zijn ?
Bas (Delta HPE)

Re: Delta 1.6 i.e. Met koude motor problemen !

Unread post by Bas (Delta HPE) »

Heumm,

Het lijkt toch wel heel veel op iets wat ik bij mijn vorige auto had... En die had een lekke koppakking bij één cilinder. Dit resulteert in aanzuigen van valse lucht.

Als je motor koud is zit er een "spleetje" als ie warm gereden is zet dat uit en heb je nergens meer last van.

Succes in ieder geval!

Bas
Sven Buijsen

Re: Delta 1.6 i.e. Met koude motor problemen !

Unread post by Sven Buijsen »

Ben absoluut geen techneut, maar het klinkt wel logisch.

Een vriend van me die wel weet wat er onder de motorkap zit gaat dit weekend samen met me het blok afspuiten en schoonmaken, als het eenmaal droog is een beetje talkpoeder ?? op de kop leggen en daarna even een stukje rijden met de auto, mocht ie lekken dan demonteren we de kop en laten we deze vlakken bij een garage.

Ik heb er het volste vertrouwen in, ik weet alleen niet of he allemaal klopt.
Maar goed er zit een nieuwe uitlaat, koppeling en distributieriem op. Grote beurt gehad.

Dus ik ga hem in ieder geval niet wegdoen, ik laat het repareren.
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”