Aircolampjes stuk

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Frank (HPE 1.6)

Aircolampjes stuk

Unread post by Frank (HPE 1.6) »

2 dagen geleden viel me op dat de verlichting van de Airco/CC en de verlichting in de asbak stuk was gegaan.

Wat het wel nog doet: verlichting om de aansteker en van de Airco/CC de temperatuur, blaaskracht, keuzelampjes van auto/econ enz & keuze lampjes van waar de lucht heen gaat. Normaal gesproken waren ook de knopjes enigzins verlicht, zodat je in het donker kunt zien waar je moest drukken.

Heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand of dit aan de zekeringen kan liggen. Ik hoop het wel, want het lijkt me geen pretje om de hele CC unit eruit te halen....

Frank
Bas (Delta HPE)

Re: Aircolampjes stuk

Unread post by Bas (Delta HPE) »

Frank,

Wanneer je een electronisch gestuurde airco hebt, is het heel simpel juist! Als je je asbak opendoet zie je links en rechtsbovenin, (dus aan de onderkant van je ECC paneel) een inbus schroefje zitten. Als je deze twee schroefjes losdraait komt je asbak los.

Asbak eruit halen en de ECC unit aan de onderkant naar je toe omhoog trekken, aan de bovenkant zit ie met twee haakjes vast. Aan de achterkant zitten stekkertjes met platte kabeltjes vast. Kun je er zo uit trekken. Hier zie je de fittingen waar de lampjes mee vast zitten, kun je er zo uitdraaien met lampje en al, nieuw lampje erin en weer in bouwen in omgekeerde volgorde.

Succes ermee!
Frank (HPE 1.6)

Unread post by Frank (HPE 1.6) »

Top.. ga 't eens bekijken als ze echt stuk zijn !?! Als door een wonder doen de lampjes 't weer. Behalve de verlichting achter de 'blaaskracht'-snelheid-regel-knopjes en de verlichting in de asbak (daar zat toch ook een lampje wat door dat sleuvje heen scheen??, begin nu te twijfelen)

nah jah, verder mooie auto's die delta's ;)
Bas (DeltaHPE)

Unread post by Bas (DeltaHPE) »

Dat ie het nu wel/niet/wel doet lijkt erop alsof er een slecht contactje is.

Misschien zit je stekker aan de achterkant van je paneel al niet goed vast, ik zou hem even los halen en de stekkers even aandrukken, eventueel de fittingen aandraaien.

Greetz
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”