Over tuning, enzo...

Discussie en vraagbaak over Delta, Delta Integrale en Prisma
Frank

Over tuning, enzo...

Unread post by Frank »

Hoi,

ik ben een beetje aan 't rondkijken hoe ik op een goedkope (lees: niet al te dure) manier m'n 1.6 HPE wat meer power kan geven. Ik ga hem dus zeker niet chip-tunen (als dat al kan). Meer zit ik te denken aan zaken als bijvoorbeeld vervangingsfilters.

Nu lees ik hierover in de auto-materialen bladen dat het plaatsen van een K&N 57i kit wel 5pk op kan leveren. Toch ben ik enigszins sceptisch hierover. Kan iemand mij uit ervaring vertellen wat een vervanginsfilter (van K&N of Sparco), of zo'n 57i kit *echt* oplevert? Meer vermogen? Betere verbranding?

Ook sta ik open voor andere opties om net wat meer vermogen uit de 16-klepper te halen

bedankt
Frank
Forzamies

Re: Over tuning, enzo...

Unread post by Forzamies »

Door 1 Openair of vervangings filter krijg je geen extra pk`s.Wat wel wat opleverd is een openairfilter en een supersprint - spruitstuk ,katvervanger van EPS of Powerfull en je tussen dempers weghalen zodat de gassen makkelijk en snel afgevoerd worden en een sportdemper niet te vergeten.
Als je dit allemaal bij elkaar rekend ben je best veel geld kwijt,Chip tuning kost ongv het zelfde maar dan heb je veel meer pkaas in een klap +- 20 a 30 meer voor de Delta 1600-16V.Dus wat ik hier mee wil zeggen is dat chippen even duur is als een open systeem.Als je een vervangings filter neemt van K&N meer je iets verschil in het optrekken maar je Delta zal geen km harder gaan hoor.

Greetz Michel 1600-16V HPE
Frank

Re: Over tuning, enzo...

Unread post by Frank »

Hmm.. bedankt voor je reactie. 't Zal dus al met al aardig wat kosten. Volgens mij kan ik dan eens beter op zoek gaan naar een 1.8vvt of 2 liter. Ik zal er eens over nadenken. Dan eerst maar eens kijken naar optische styling

Frank
Post Reply

Return to “NL70 Delta, Integrale, Prisma”