Trillende delta 1.6 HPE
Trillende delta 1.6 HPE
Ik ben sinds kort de (trotse) eigenaar van een Delta 1.6 HPE uit ’96. Na het afleveren van de auto viel mij op dat de auto nog al trilde in het stuur als ik harder dan 140 km/h reed. Terug naar de dealer dus! Vervolgens heeft de auto 3 maal een bezoek gebracht aan de dealer, met als resultaat het vervangen van banden, schokbrekers en motorsteun. De wielen zijn 3 maal gebalanceerd en op verschilende wijze (kruislings) verwisseld. Zonder bevredigend resultaat (het is wel verminderd en houdt op boven 170 km/h). De enige conclusie die ik kan trekken is: het probleem zit in de velgen zelf. De 15 inch velgen hebben namelijk een rederlijke hoge mate van parkeerschade. Nu vraag ik me af of iemand hetzelfde probleem heeft gehad (ligt het dus daadwerkelijk aan m’n velgen) en zijn nieuwe velgen de oplossing? De reden voor deze vraag is het feit dat de auto rederlijk gevoelig in het stuur is en dat de motorsteun niet voor niets is vervangen.
Ik hoop dat iemand me snel kan helpen, zodat ik gegrond een rel kan beginnen bij de (bovag) dealer.
Re: Trillende delta 1.6 HPE
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad bij mijn net aangeschafte HPE. De dealer had een moeilijk verhaal over een (enigzins) kromme as in de versnellingsbak. Dat kon het volgens mij niet zijn want dan zou ik het verschijnsel ook moeten waarnemen bij hoge toeren in een lage versnelling.
Ook hoorde ik overmatig rolgeluid bij de achterwielen. Dat bleek te liggen aan slechte achter-schokdempers ne de daardoor ei-vormige achterwielen. Toen zowel de wielen en de schokdempers vervangen waren was het trillen verdwenen. Niks aan de hand met de versnellingsbak dus.
Luc
Re: Trillende delta 1.6 HPE
De schokbrekers, banden en velgen zijn vervangen. Vervolgens heeft hij even niet meer getrilt, maar het trillen is inmiddels weer terug en wordt steeds erger.
gr.
Bjorn
gr.
Bjorn