Hallo allen,
Heb afgelopen vrijdag een hanepoot gezet onder een koopovereenkomst van een Delta 1.6 HPE met een fijn recaro interieurtje en vele opties.
Nu probeer ik al een tijd wat informatie omtrent de specificaties te verkrijgen (vermogen, topsnelheid, acceleratie en eventuele aandachtspuntjes voor wat betreft rep. & onderhoud) maar dit is vrij moeilijk.. Kan iemand mij de weg wijzen ?
Alvast mijn dank !
Groeten van een trotse (bijna) Delta bezitter.
Kijk trouwens voor jonge Lancia's eens op www.milano.nl !
Info Delta
Re: Info Delta
Heb zelf ook bijna 2 jaar zo'n Delta gehad (bj '98, als leaseauto, zonder de recaro's, op lpg). Ik heb de originele folders nog. Leuke auto, mooi van binnen en van buiten, zeker met recaro stoelen, maar de 1.6 had soms eigenlijk net te weinig vermogen (vond ik zelf tenminste). Komt ook door de airco, die teveel motorvermogen wegneemt. Een monteur vertelde me eens dat dit door het verkeerde ontwerp van de aandrijving van de compressor via de motor komt. Bij de 1.8 en 2.0 turbo zou dit beter opgelost zijn.
Verder niet geheel vrij van problemen in de tijd dat ik hem heb gehad (wel alles binnen de garantieperiode, al heb je daar als leaserijder geen last van). Gelukkig nooit geen startproblemen o.i.d.:
- raamrubber gescheurd -> vervangen
- kilometerteller kwam opeens niet meer boven de 90 uit -> nieuwe dashboard unit
- airco zat verstopt (foutje af fabriek, vergeten een slang door te verbinden)
- bij erg warm weer (+30 graden celcius) zat er soms een storing in de airco waardoor deze niet werkte: het display gaf dan 0 aan. Opnieuw starten loste het probleem dan op, maar de oorzaak is nooit weggenomen. Bij Fiat Auto Nederland overigens wel bekend. Ik weet niet of er nu een definitieve oplossing is. Misschien was het probleem wel gerelateerd aan die buitentemperatuursensor in de buitenspiegel waarover ik gelezen heb in een van de andere discussies.
Niels
Verder niet geheel vrij van problemen in de tijd dat ik hem heb gehad (wel alles binnen de garantieperiode, al heb je daar als leaserijder geen last van). Gelukkig nooit geen startproblemen o.i.d.:
- raamrubber gescheurd -> vervangen
- kilometerteller kwam opeens niet meer boven de 90 uit -> nieuwe dashboard unit
- airco zat verstopt (foutje af fabriek, vergeten een slang door te verbinden)
- bij erg warm weer (+30 graden celcius) zat er soms een storing in de airco waardoor deze niet werkte: het display gaf dan 0 aan. Opnieuw starten loste het probleem dan op, maar de oorzaak is nooit weggenomen. Bij Fiat Auto Nederland overigens wel bekend. Ik weet niet of er nu een definitieve oplossing is. Misschien was het probleem wel gerelateerd aan die buitentemperatuursensor in de buitenspiegel waarover ik gelezen heb in een van de andere discussies.
Niels