kontaktslot verwijderen Thema

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
pol

kontaktslot verwijderen Thema

Unread post by pol »

Hallo,

Kan er iemand zeggen hoe je het kontaktslot moet uitbouwen. Ik vermoed de sleutel in een bepaalde positie en dan ergens iets induwen..
boven-en onderaan zit een pinnetje, die heb ik al eens proberen in te duwen terwijl ik de sleutel verdraai, zonder succes.

Pol
M.J. Evers

Re: kontaktslot verwijderen Thema

Unread post by M.J. Evers »

Aus- und Wiedereinbau des Zündschlosses
Q
..2 P Zündschlüssel in Position MARCIA (= Fahrt)
A stellen. Mit einem spitzen Schraubenzieher so
09
t,
in die dafür vorgesehene Öffnung des Schaltergehäuses
drücken, daß die Befestigungslamellen
des Schlosses zusammengedrückt werden.
Gleichzeitig das Schloß (+) mit Krafi
herausziehen.
Das neue Schloß (mit einem neuen Schlüssel)
in der richtigen Position aufsetzen und hineindrücken.
pol

Unread post by pol »

Bedankt voor de reaktie,
op die manier krijg ik het cylindertje eruit, maar het volledige slot zou eruit moeten.
nog tips?
Hans8V

Unread post by Hans8V »

Als je het hele slot (dus de hele behuizing rond de stuurstang) eraf wilt halen moeten de afbreekbouten los. Dat zijn die kleine soort van slotbouten waarmee de twee helften om de stuurkolom aan elkaar geschroeft zitten. Met een klein dreveltje en hamer kun je die voorzichtig linksom los tikken.
Zo demonteer je dus netjes een stuurslot... Uit ervaring (bij mijn eigen auto!) weet ik dat je dan ook met die ronde draaibare schijf de auto kunt starten.
Suc6
pol

Unread post by pol »

Bedankt voor de reaktie, momenteel rij ik rond met enkel het cylindertje eruitgehaald, waar ik dan een schroevendraaier in heb gestoken om mee te starten, dat is niet zo fraai. Ik ga je tip tijdens het weekend uitproberen.

Pol
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”