distributieriem gebroken.....!!

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Peter Kranenburg

distributieriem gebroken.....!!

Unread post by Peter Kranenburg »

Hallo allemaal,

helaas slecht bericht van mijn Dedra...... De distributie riem is gebroken.

Weet iemand toevallig wat de "worst-case" kosten kunnen zijn?? Ik las al elders op het forum dat een "standaard-riem-vervanging" rond de 350-500 eurootjes zou kosten....... Wat als de kleppen en stoters enz.enz. ook kapot zijn?? waar moet ik dan aan denken ?? (nu hoop ik niet dat het antwoord is : aan een nieuwe auto)

Wat "moet" ik nog meer laten vervangen als de motor helemaal uit elkaar is voor die inspectie en vervanging distributieriem ?? ik hoorde al ergens dat ik de waterpomp zou moeten vervangen. Is dat zo en wat dan eventueel nog meer...

alvast bedankt en ondanks mijn ellende toch nog een fijne kerst en een goed nieuw jaar !!

Peter
gerrit

Re: distributieriem gebroken.....!!

Unread post by gerrit »

vertel eens welke motor er in zit mvg gerrit
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Afhankelijk van het type motor moet je rekenen op de kosten voor een nieuwe distributieriem en alle kleppen vervangen. Waterpomp lijkt mij niet nodig, die heeft niets met de distributie te maken.

De kop (of koppen) zullen eraf moeten en daarna gereviseerd. Kost al gauw 200 euro per kop. D-riem vervangen kan ook al 350 euro zijn; zit je dus al snel op 550 euro.

Als je niets zelf kunt, kijk je al gauw tegen een reparatie van minimaal 1000 euro aan. Als de dagwaarde van je auto minder is, kan dit helaas dus een reden zijn naar een andere uit te kijken.
Peter Kranenburg

Het is een Lancia Dedra SW 1.8 16v vvt uit 1998

Dat van die waterpomp is onder het mom van.... dan ligt alles toch open en dan is het net zo makkelijk om die meteen mee te pakken....

De dagwaarde is volgens mij wat de gek ervoor geeft.... Ik wil in principe de auto niet kwijt....

bedankt trouwens voor de snelle antwoorden....

Peter
M.J. Evers

Dan zou ik meteen op zoek gaan naar een tweedehands kop. 16 Kleppen vervangen is dure business. Dan kun je wellicht de kosten drukken tot zo'n 500 euro.
Misschien is er zelfs een garage die het voor minder doet.
Dickamerica

Unread post by Dickamerica »

Gerrit heeft er vast wel 1 liggen voor je voor een redelijke prijs..
Peter Kranenburg

Ik heb een garage gevonden !!

hij verwacht (zonder gekeken te hebben, dus het kan nog een beetje afwijken....) 600 euro aan materiaal, 500 aan werk en dan nog wat klein spul, dus voor 1200 euro heeft hij alles voor elkaar....

als er tenmiste niet meer kapot is dan alleen de kleppen.... als er iets gescheurt of "echt" kapot is gaat de prijs inderdaad al snel naar de 2000 euro.

Gelukkig zijn er dus ook nog garage's met liefde voor de auto.........

Bij de Lancia-dealer/garage begon de "simpele" reparatie op 2000 euro, en als het echt mis zou zijn adviseerde deze dealer me meteen een nieuw blok te nemen a 6000 euro...................

Hopelijk ben ik de tweede week van het volgende jaar weer op de weg te vinden.

bedankt voor jullie input !!

Kijk uit met vuurwerk !!!!!!!!!!!!!!!! (is slecht voor de lak !)

Peter
M.J. Evers

Pfoeh, veel geld...
Een tweedehands kop monteren, is dat niet goedkoper?
Dickamerica

Unread post by Dickamerica »

Idd,overschrijdt de economische waarde v/d Dedra.

Neem contact op met gerrit,krijg je een veel prettiger prijskaartje
Peter Kranenburg

De ellende is compleet,

De Dedra is niet meer......

Iemand nog intresse in onderdelen ??? of in het totale lijk ??

Het was een 1.8 l. v.v. t. uit 1998. El Cantara bekleede stoelen.

Voor de rest geen extraatjes.......

foto's kunnen worden gemaild.

groeten Peter Kranenburg
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”