Thema of Kappa ?
Thema of Kappa ?
Hoe vreemd kan het lopen?
Al een tijdje ben ik op zoek naar een Kappa als tweede auto. Het zou mijn derde Kappa worden. Maar goed, vaak toch prijs te hoog of kwalliteit te slecht, kleur verkeerd, kortom; het schoot niet op. Totdat ik vrijdag tegen een ....Thema aanliep. Ook oude liefde (ik had in '89 een 2.0 8v) maar toch wel heel wat anders dan een Kappa voor woon-werkverkeer (15.000 per jaar)
Om de prijs hoef ik het niet te laten (qua aanschaf dan) en de auto komt ook bij een vertrouwd adres vandaan. Oh ja, het is een 2.0 16v serie III met meer dan twee ton op de teller.
In feite heb ik mijn besluit al genomen (doen!) Maar toch aan jullie de vraag.............
Ja of ja?
Onno
Al een tijdje ben ik op zoek naar een Kappa als tweede auto. Het zou mijn derde Kappa worden. Maar goed, vaak toch prijs te hoog of kwalliteit te slecht, kleur verkeerd, kortom; het schoot niet op. Totdat ik vrijdag tegen een ....Thema aanliep. Ook oude liefde (ik had in '89 een 2.0 8v) maar toch wel heel wat anders dan een Kappa voor woon-werkverkeer (15.000 per jaar)
Om de prijs hoef ik het niet te laten (qua aanschaf dan) en de auto komt ook bij een vertrouwd adres vandaan. Oh ja, het is een 2.0 16v serie III met meer dan twee ton op de teller.
In feite heb ik mijn besluit al genomen (doen!) Maar toch aan jullie de vraag.............
Ja of ja?
Onno
Re: Thema of Kappa ?
Tuurlijk ja-:)
Maarrrrrr, Kappa vind ik persoonlijk gewoon paar klassen beter, in rijden, afwerking, interieurmaterialen, ga zo maar door. Ik heb allerlei soorten Thema's gehad en bij de Kappa had ik zoiets van, mmm laat maar.
Totdat ik vorig jaar besloot om toch maar Kappa aan te schaffen. Had ik jaren geleden al moeten doen. Je merkt gewoon de verbeterde kwaliteit in alles tov de Thema.
Gewoon kopen die Thema
Maarrrrrr, Kappa vind ik persoonlijk gewoon paar klassen beter, in rijden, afwerking, interieurmaterialen, ga zo maar door. Ik heb allerlei soorten Thema's gehad en bij de Kappa had ik zoiets van, mmm laat maar.
Totdat ik vorig jaar besloot om toch maar Kappa aan te schaffen. Had ik jaren geleden al moeten doen. Je merkt gewoon de verbeterde kwaliteit in alles tov de Thema.
Gewoon kopen die Thema
Tja.... Dat er bij Lancia een echte kwaliteitsslag is gemaakt dat had ik al gemerkt. Ik heb dan ook niet de illusie dat een Thema net zo comfortabel en solide is als een Kappa. Maar met het juiste retro-gevoel kom je een heel end, toch? Daar komt nog bij dat ik nu in een Ypsilon rij, dus ik ga er sowieso op vooruit. Nou ja, ik ga groter rijden, want zo'n Yp is, zeker in een 1.2 16v LX uitvoering niet echt behelpen hoor!
Morgen ga ik even proefrijden en er eens goed op,om,in en onder kijken. Ik laat wel horen hoe het afloopt!
Morgen ga ik even proefrijden en er eens goed op,om,in en onder kijken. Ik laat wel horen hoe het afloopt!
Waar moet ik dan aan denken? Is het "standaard" na veel kilometers (250.000 in dit geval), of heeft het met de vorige eigenaar en het onderhoud te maken?
In ieder geval weet ik wel dat een Kappa met bijna drie ton (mijn laatste een 99-er 2.0 automaat) tussen de beurten door niks nodig had. Dat is wel kwaliteit!
Kan dat met een Thema ook?
In ieder geval weet ik wel dat een Kappa met bijna drie ton (mijn laatste een 99-er 2.0 automaat) tussen de beurten door niks nodig had. Dat is wel kwaliteit!
Kan dat met een Thema ook?
Absoluut, als ie goed is en onderhoudshistorie is bekend, dan zou ik de Thema kopen.
Ben zelf ook bezig met een oer Thema, voor erbij.
Ben zelf ook bezig met een oer Thema, voor erbij.
De kogel is door de kerk! Gisteren even proefgereden en in, op en om de auto gelopen. Zwart metallic, beige alcantatra en 15 inch lm-velgen. Wat een statige schoonheid!
Gelukkig deden niet alle schakelaars wat ze moesten doen en brandden er lampjes die dat niet horen te doen. kortom: helemaal vertrouwd!
Deze week komt er nog een verse APK op en dan vanaf vrijdag (inschatting) rijden.
Ik zal het gevoel nog verder met jullie delen.
P.s. weet iemand een adres waar je een originele nieuwe voorruit kan vinden? Ik hoorde dat de voorruit van een Tempra of Tipo? er goed inpast, maar heb toch liever een echte...
Gelukkig deden niet alle schakelaars wat ze moesten doen en brandden er lampjes die dat niet horen te doen. kortom: helemaal vertrouwd!
Deze week komt er nog een verse APK op en dan vanaf vrijdag (inschatting) rijden.
Ik zal het gevoel nog verder met jullie delen.
P.s. weet iemand een adres waar je een originele nieuwe voorruit kan vinden? Ik hoorde dat de voorruit van een Tempra of Tipo? er goed inpast, maar heb toch liever een echte...
Serie drie voorruit is Solextra en duur. Kun je volgens mij overal bestellen en kost zo'n 285 euro zonder sierlijst.
Voorruit van De Fiat Croma past, Tempra niet.
En als je rubber met sierlijdtje van Croma van bouwjaar 1995/1996 besteld is die nog brons ook.
Welke Thema heb je nou gekocht? Die SW Tubodiesel?????
En als je rubber met sierlijdtje van Croma van bouwjaar 1995/1996 besteld is die nog brons ook.
Welke Thema heb je nou gekocht? Die SW Tubodiesel?????
Nee, ik heb de zwarte 2 liter 16v le gekocht die al een tijdje bij Pieter vd Meer te koop stond. Veel km's op de teller maar wel recent een koprevisie en nieuwe riemen en rollen. Ik ga 'm dit weekend poetsen en verwacht dat er een zeer behoorlijke auto "verschijnt", want zo ziet-ie er ongepoets al uit, dus kan alleen nog maar mooier worden. Daarna wat "finetuning" qua electronica etc. en schroefje hier, schroefje daar, rammeltje, piepje. Kortom: lekker hobby-object! Helaas is er geen sleutel met ab-functie meer bij, hoewel de voorziening er wel in zit (standaard in bj 94 'toch?)
Weet nog niet hoe ik dit ga oplossen. Aftermarket plug-in relais waarschijnlijk.
Weet nog niet hoe ik dit ga oplossen. Aftermarket plug-in relais waarschijnlijk.