thema turbo 16V 205 pk met probleem te koop

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Peter

thema turbo 16V 205 pk met probleem te koop

Unread post by Peter »

Na lang zoeken geef ik de hoop op. Mijn turbo heeft een elektronische storing. Op willekeurige momenten, maar in ieder geval bij (vol) gas geven, gooit ie de ontsteking uit, om vervolgens gewoon weer door te lopen. BDP sensor vervangen, probleem ongewijzigd. Motor is verder 100%, het is de eerste turbo die geen olie verbruikt. (heb namelijk ook een type 1 en 2 gehad). Ik heb het vermoeden dat de ecu (0261203016 Bosch) kapot is. Iemand interesse?
Dick

Re: thema turbo 16V 205 pk met probleem te koop

Unread post by Dick »

koop je toch een andere computer??
koos

Unread post by koos »

of je raadpleegt leo Arendsen in duiven
Peter

Unread post by Peter »

Ik heb al diverse personen/bedrijven benaderd, maar hier is moeilijk aan te komen. Door de lange tijd dat ik hier al mee bezig ben (ik heb zelf weinig tijd), moet ik eerlijk zeggen dat de zin er ook wel enigszins af is. En als je eenmaal over die drempel heen bent.... Ik kan alleen zeggen dat ik op mijn Lancia tijdperk met veel plezier terugkijk.
Peter

Unread post by Peter »

Heb ik ook al eens benaderd (zie eerdere reaktie)
rick

Unread post by rick »

Probleem klinkt me bekend in de oren, ik heb het namenlijk ook gehad!
Bij mij was de bobine gaar, want die hanget namenlijk boven het spruitsuk en das niet handig.
Verder kan het probleem ook in de pierburg klep zitten! Die regelt de turbo druk!
Is dat magneet klepje dat boven de intercooler zit. Die gaan ook wel eens kapot!

En een tip van mij! Een alfa 155 heeft dezelfde bobines!!!
Peter

Unread post by Peter »

De bobine kan ik natuurlijk makkelijk even uitproberen. Wel vreemd dat bij het uitlezen bij de dealer dit niet zichtbaar werd. Vwb de magneetklep zou ik denken dat de motor dan in ieder geval gewoon door moet lopen. Dit doet hij niet. Hij slaat misschien een seconde of nog minder totaal uit om vervolgens gewoon weer verder te lopen. Trouwens ter info, lambda is ok, evenals viergasmeting.
rick

Unread post by rick »

Het werd bij mij ook niet zichtbaar toen ik hem heb laten uitlezen en dan probeer je eens wat.
Een mede forummer had ook eens iets soort gelijks en bij hem was de pierburg klep kapot, dus sluit nog niks uit! Suc6 ermee!
peter

Unread post by peter »

Rick, ik kan je wel omhelzen. Inderdaad bleek na vervanging van de bobine het probleem te zijn gecanceld. Tjonge wat loopt ie weer! Geweldig. T'is natuurlijk wel een brevet van onvermogen ten aanzien van de dealer die mij de al vervangen bdpsensor opnieuw wilde laten vervangen. Wel kon ik hen een rekening voldoen van 80 euro's ivm uitlezen en advies.
Ondanks alles gaat de Thema wel de verkoop in, maar gelukkig met een goed lopende motor.
Eddy

Unread post by Eddy »

Hoi, heb je de Thema nog en zo ja wat wil je ervoor hebben ?

Groeten, Eddy
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”