Geachte Lancia liefhebbers, ik heb een Dedra 1.6 ie E3 uit '93. Onlangs heb ik de dynamo en startmotor vervangen omdat ik dacht dat de auto daarom niet wilde starten. Helaas was daarmee het probleem niet opgelost.
Eerst startte hij slecht, na een beetje opwarmen ging het beter en na dat ik de stekker van de voltter en de benzinepomp had bekeken startte hij helemaal niet meer.
Ergens in het gebied tussen de 1000 en 1500 toeren gaat het steeds mis. Stationair is ok en hoge toeren is ook geen probleem, maar net in dat toeren gebied is er iets aan de hand. Aan het inspuit systeem is te zien dat er gewoon brandstof wordt geinjecteerd onder de 1000 en boven de 1500 toeren. Daartussen is er geen brandstofinjectie. Ik heb de brandstof pomp proberen te bekijken, maar ik krijg de vlotter er niet uit. Na het onkoppelen van de brandstof leidingen en het droogstarten van de motor bleek dat er geen reactie kwam van de brandstofpomp; geen circulatie van benzine. Verder ben ik niet echt bekend met de werking van alle systemen en het is een te grote klus om alle mogelijke boosdoenders langs te gaan.
Ik heb daarom de volgende vragen:
Is dit probleem bekend onder Dedra's?
Zijn er systemen waar ik allereerst naar moet kijken en anderen die later kunnen?
Kan het misfunctioneren te maken hebben met een verstopte brandstoffilter
Kan het misfunctioneren te maken hebben met een defecte brandstofpomp?
Hoe kijg ik de benzinevlotter los?
Kan het misfunctioneren te maken hebben met een defect injectiesysteem? (er brand echter geen waarschuwingslampje)
Kan het misfunctioneren te maken hebben met een defecte ontsteking?
Hoe kom ik aan een sleutelboek (werkplaatshandboek) voor mijn Dedra?
Kan een diagnose (uitlezen van de computer) aangeven waar het probleem ligt?
Is er wellicht iemand geintresseerd in het kopen van mijn Dedra?
Ik hoop werkelijk dat er iemand is die mij verder kan helpen. Ik wil de auto eigenlijk niet weg doen want hij reed zo lekker dus, houdt mij op de weg!
Alvast bedankt voor de moeite, suggesties en tips.
Vriendelijke groet, Vincent van der Pant
startproblemen Dedra
startproblemen Dedra
Hallo daar, ik heb inmiddels de brandstofpomp vervangen en de motor start weer. Er is vermoedelijk nog een storing in de samenwerking tussen de gasklepschakelaar en de toerenregelaar. De brandstof injectie wordt bij een specifieke combinatie van de stand van het gaspedaal en het toerental onderbroken. Kan iemand mij helpen aan de beide onderdelen (voor een schappelijke prijs)?
Mvg Vincent van der Pant
Mvg Vincent van der Pant
Re: startproblemen Dedra
Ik heb deze onderdelen voor je (Dedra '92) maar dan moet je wel de hele auto meenemen.
Auto staat in Den Haag.
Wel voor een zeer goede prijs: € 200,-
Zie mijn topic hierover: http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 126&t=3126
Auto staat in Den Haag.
Wel voor een zeer goede prijs: € 200,-
Zie mijn topic hierover: http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 126&t=3126