hallo
ik heb een dedra type 835 van het jaar 1994
het is een 1.8ie.
als ik momenteel het contact opzet dan hoor ik een getok onderaan aan het handschoenenkastje.
dit duurt +- 1min en stopt dan.
ik heb al gemerkt dat het iets moet te maken hebben met de verluchting, want als ik deze uitzet is het gedaan.
wie kan mij verderhelpen
alvast bedankt
mijn dedra doet weer eens raar
Re: mijn dedra doet weer eens raar
Daaronder zit je aanjager. Hij kan ergens tegenaan lopen.
Ik vermoed dat je het kachelhuis eens moet schoonmaken. Er kunnen heel wat bladeren oid enzo inliggen die de ventilator doen aanlopen
Achter het handschoenen kastje zit een klep in het luchtsysteem dit tbv binnen of buiten circulatie.
Die klep kan evt vast hangen en of is dolgedraaid (klep aandrijving pakt niet meer goed op de klep)
Ik heb het zelf opgelost door aan de buitenzijde bij de ruitenwisser de plaat los te halen, je komt dan uit bij de interieurfilter, eruithalen en dan zie je de ventilator zitten. en een klep aan de zijde die naar de auto ingaat. de klep wordt normaal bij binnen cirulatie naar boven gestuurd zodat je de ventilator niet meer ziet.
En dus ook geen buitenlucht meer aanzuigt, maar alleen nog binnen lucht.
Deze klep heb ik gewoon dicht gemaakt met een op maat gemaakt stuk pvc buis. Zodat er alleen maar buitencirculatie mogelijk is. tevens had ik hiermee het beslaan van de ramen zover als opgelost.
Gr
Erik
Die klep kan evt vast hangen en of is dolgedraaid (klep aandrijving pakt niet meer goed op de klep)
Ik heb het zelf opgelost door aan de buitenzijde bij de ruitenwisser de plaat los te halen, je komt dan uit bij de interieurfilter, eruithalen en dan zie je de ventilator zitten. en een klep aan de zijde die naar de auto ingaat. de klep wordt normaal bij binnen cirulatie naar boven gestuurd zodat je de ventilator niet meer ziet.
En dus ook geen buitenlucht meer aanzuigt, maar alleen nog binnen lucht.
Deze klep heb ik gewoon dicht gemaakt met een op maat gemaakt stuk pvc buis. Zodat er alleen maar buitencirculatie mogelijk is. tevens had ik hiermee het beslaan van de ramen zover als opgelost.
Gr
Erik