Geen stroom op de blower van Thema 3.0

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Robbedoes

Geen stroom op de blower van Thema 3.0

Unread post by Robbedoes »

Ik had laatst dat mijn blower het niet meer deed, in mijn Thema 3.0, ik heb airco climat control.
Al mijn lampjes deden het, je kon ook alles instellen, maar de blower deed het niet.
Ik heb de unit met al de knopjes in de auto al omgewisseld met een andere, daar deed hij het ook niet op.
Ik heb de kachel (onder de motorkap onder het voorraam )ook omgewisseld met een andere, en daar lag het ook niet aan.
Nu heb ik rechtstreeks van mijn accu een plus gepakt (met een zweefzekering ertussen), en op een stekker van de kachel gezet.
Nou doet alles het weer, maar nou heeft hij een vreselijke stroomafname continu, na een paar dagen is mijn accu leeg.
Ik zag laatst ook dat de lampjes van mijn electrische ramen daardoor aanblijven continu, en ik kan ze ook bedienen zonder contact. (als ik die zweefzekering losmaak, is dat weer uit)
Dus eigenlijk is mijn vraag, wie weet waar het aan kan liggen dat mijn blower het niet doet, zodat ik die doorlusverbinding rechtstreeks maar mijn accu weer kan losmaken.
Overgens......in het begin toen die blower het net niet meer deed, deed hij het nog een tijdje af en toe wel, meestal nadat ik door een bocht reed ofzo deed hij het weer even, maar nu doet hij helemaal niks meer.
Wie heeft een vermoeden waar ik naar moet kijken?
Hans

Re: Geen stroom op de blower van Thema 3.0

Unread post by Hans »

tja... een elektrisch probleem dus....
Maar er moet dus ergens een slecht kontact zitten. Begin bij de zekeringen te meten (ook bij de stroomverdeler in de motorruimte) en maak alle connectors en massa-punten schoon die je tegen komt. Dan weer verder kijken.
gr Hans V
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”