Info Thema I.E. 16v 1992
Info Thema I.E. 16v 1992
Ik ga woensdag kijken om eentje te kopen (ik weet wel niet of het een 2e of 3e serie is omdat ik nog geen foto heb gezien)
Waar moet ik allemaal op letten??? (Heeft 170.000km trouwens)
Waar moet ik allemaal op letten??? (Heeft 170.000km trouwens)
Re: Info Thema I.E. 16v 1992
Iets over een turbo vragen is hier zo te zien geen probleem, maar atmosferisch... :s
Eén tip, koop een derde serie, die rijdt echt veel beter dan de 2e serie.
Ik heb 10 jaar geleden een 16V gekocht van '91 (s2). Mijn echtgenote rijdt er nog dagelijks mee naar haar werk. Het enige minpunt zijn elektrische kwaaltjes, en die zijn op zich niet zo erg. Mechanisch en vooral motorisch is het een zeer betrouwbare auto.
Hij heeft misschien wel minder vermogen dan de turbo, maar in het dagelijks verkeer rijdt hij zeker zo aangenaam.
Dat een s3 beter rijdt, ben ik mee eens (meer trekkracht bij lagere toeren). Een s3 had ook een betere standaarduitrusting (o.a. automatische airco en abs). Maar als je een goeie s2 koopt zal je het ook niet beklagen.
Pol
Hij heeft misschien wel minder vermogen dan de turbo, maar in het dagelijks verkeer rijdt hij zeker zo aangenaam.
Dat een s3 beter rijdt, ben ik mee eens (meer trekkracht bij lagere toeren). Een s3 had ook een betere standaarduitrusting (o.a. automatische airco en abs). Maar als je een goeie s2 koopt zal je het ook niet beklagen.
Pol
Motorisch zit het verschil in beter motormanagment en een variabel luchtinlaatkanaal.
Dat variabel inlaat spruitstuk, is ook niet zoon aanwinst !!
Geef maar eens vol gas in een bocht met een derde serie met visco koppeling. Wanneer je dat ooit eerder met een tweede serie hebt gedaan weet je het verschil en wil je niks anders meer.
Doorslippende wieltjes he, heeft mijn S2 bij nat weer ook rap last van. Heeft een S3 16v standaard een visco-koppeling? ik dacht dat dat enkel op de turbo was.
Het was trouwens een 2de serie (wel 8V maar m'n zuurverdiend vakantiegeld kan da beter verteren aangezien ik nog op school zit en MOEST een thema hebben achter m'n Beta
) en had maar 151.000km, morgen ga ik achter nummerplaten en staat m'n zelfgekocht kerstcadeau voor m'n deur in Brugge! De paar roestplekjes gaan bijgewerkt worden door ikzelf (avondschool carroserie) en er komt nog een nieuwe distributieriem op. Ik merk wel dat er veel zijn dat niets van thema's of Lancia in't algemeen moeten weten en zitten te zeggen dat ik een jong Deltatje moet kopen of een BMW... :s Ik vind de thema een voorbeeld van Italiaanse kunnen en klasse en punt uit! Ben er trots op!