Thema 3.0 V6 die af en toe geen ontsteking heeft
Thema 3.0 V6 die af en toe geen ontsteking heeft
De garage komt er niet uit; elke keer als ze klaar staan om de auto door te meten doet ie het gewoon weer. De wegenwacht heeft 'm een keer doorgemeten en toen geroepen dat de "impulsgever" kapot zou zijn. Daardoor geen ontsteking. De garage zegt dat er geen sprake is van een impulsgever....
De kenmerken van het probleem:
-Af en toe start de motor niet. Dan is er geen ontsteking. Het lukt dan ook niet om 'm aan de praat te krijgen. Nadat de auto enige tijd heeft stilgestaan kan er meestal gewoon weer gestart worden.
-Tijdens het rijden, bijvoorbeeld op de snelweg, slaat de motor spontaan af. Wanneer je de auto in de versnelling laat slaat de motor na enige seconden weer aan.
-Tijdens constant toerental is er onregelmatigheid in trekkracht waarneembaar (alsof de airco aan en uitgaat)
Omdat er op deze manier geen oplossing gevonden kan worden bij een garage en ik een beetje moe word van de Wegenwacht die het probleem ook niet kan opsporen, wil ik vragen of iemand dit probleem kent en wellicht de oplossing weet.
Het motor management geeft geen problemen weer.
Groet,
Maarten-Jan
De kenmerken van het probleem:
-Af en toe start de motor niet. Dan is er geen ontsteking. Het lukt dan ook niet om 'm aan de praat te krijgen. Nadat de auto enige tijd heeft stilgestaan kan er meestal gewoon weer gestart worden.
-Tijdens het rijden, bijvoorbeeld op de snelweg, slaat de motor spontaan af. Wanneer je de auto in de versnelling laat slaat de motor na enige seconden weer aan.
-Tijdens constant toerental is er onregelmatigheid in trekkracht waarneembaar (alsof de airco aan en uitgaat)
Omdat er op deze manier geen oplossing gevonden kan worden bij een garage en ik een beetje moe word van de Wegenwacht die het probleem ook niet kan opsporen, wil ik vragen of iemand dit probleem kent en wellicht de oplossing weet.
Het motor management geeft geen problemen weer.
Groet,
Maarten-Jan
Re: Thema 3.0 V6 die af en toe geen ontsteking heeft
Hoi Maarten-Jan,
Er zit wel degelijk een pulsgever op je auto, namenlijk op je krukas poulie.
Anders moet je mijn vader even bellen, die kent thema's van haver tot gort!
Groeten Rick
Er zit wel degelijk een pulsgever op je auto, namenlijk op je krukas poulie.
Anders moet je mijn vader even bellen, die kent thema's van haver tot gort!
Groeten Rick
LOL, zonder nummer een beetje moeilijk
.
06-19894092

06-19894092
Hoeweet je zeker dat de ontsteking weg valt? Dan zou de toerenteller ook weg moeten vallen, of in ieder geval even kort een rare zwieper maken...
Heb je geen alarm wat een beetje raar doet?
Het kan ook je benzinepomp oid zijn, omdat hij af en toe tijdens het rijden een beetje weg valt, klinkt als benzine tekort.
Moeilijk om zo te zeggen.
Heb je geen alarm wat een beetje raar doet?
Het kan ook je benzinepomp oid zijn, omdat hij af en toe tijdens het rijden een beetje weg valt, klinkt als benzine tekort.
Moeilijk om zo te zeggen.
Rick, bedankt voor je hulp. Ik zal je vader bellen als ik er vandaag niet uit kan komen.
Ronald, de ontsteking is er niet, dat heb ik kunnen zien toen ie het niet deed. De benzine pomp heb ik ook als mogelijke oorzaak gezien, echter deze heb ik getest en is in goede staat. Levert meer dan voldoende druk.
Het heeft dus echt met de aansturing van de ontsteking te maken. Ik ga zometeen even het management uitlezen, want hij doet het op dit momnet niet. Wellicht verschijnt er nu een melding!
Andere iedeeen blijven welkom!!
Ronald, de ontsteking is er niet, dat heb ik kunnen zien toen ie het niet deed. De benzine pomp heb ik ook als mogelijke oorzaak gezien, echter deze heb ik getest en is in goede staat. Levert meer dan voldoende druk.
Het heeft dus echt met de aansturing van de ontsteking te maken. Ik ga zometeen even het management uitlezen, want hij doet het op dit momnet niet. Wellicht verschijnt er nu een melding!
Andere iedeeen blijven welkom!!
Uitlezen foutcodes geeft weer: geen codes
Dit betekent dat de toerental BDP sensor defect is
Kost wel een aardig beetje: 210 euro!
Dit betekent dat de toerental BDP sensor defect is
Kost wel een aardig beetje: 210 euro!
Aad gaat zijn 3.0 V6 slopen, zit er vast nog eentje op!
Ahh dus toch, maar 210 euri's
. Ik zou eens even rond gaan shoppen naar een vergelijkbare voor minder geld, want blijft gewoon een magneetje die het tandwieltje afleest.

ik veronderstel dat dat hetzelfde zal zijn als bij een alfa 164,dus zou ik daar mijn licht eens gaan opsteken. ik heb ook zo een vermoeden dat die meer te vinden zullen zijn dan thema's,enfin bij ons toch.
Marc,
Ik zou het hopen! Die sensor heeft echter erg specifieke nummers. Vandaar dat ik verwacht dat de sensor in een Alfa anders is dan in een Thema.
Ik herhaal nog maar eens het nummer: Bosch 0261210 090
Ik heb al een aantal sensoren getroffen met eindcijfers 091 en 093. Die zullen toch wel anders zijn.
Ik hoop dat iemand die een dergelijke sensor heeft liggen mij dit exemplaar zou willen verkopen. Ik ben bereikbaar op 038-4540665
Alvast dank!
Ik zou het hopen! Die sensor heeft echter erg specifieke nummers. Vandaar dat ik verwacht dat de sensor in een Alfa anders is dan in een Thema.
Ik herhaal nog maar eens het nummer: Bosch 0261210 090
Ik heb al een aantal sensoren getroffen met eindcijfers 091 en 093. Die zullen toch wel anders zijn.
Ik hoop dat iemand die een dergelijke sensor heeft liggen mij dit exemplaar zou willen verkopen. Ik ben bereikbaar op 038-4540665
Alvast dank!