Banden.

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
gerben

Banden.

Unread post by gerben »

Tjongejonge,

Bijna geen fatsoenlijke banden meer te krijgen voor deze bijna onbestaande maat, haha.
Wilde graag pilotjes sport of bridgestone s03 kopen, maar dat gaat niet . Ik zit te denken aan Bridgestone 720's of pilot primacy.

Heeft het nut om er 205/ 55 om te doen ipv 195/60 of kan ik deze febrieksmaat beter houden?
De eerste is natuurlijk ook 2x 4mm lager en ik weet niet of dit er nog leuk uit ziet.

Ik hoop dat iemand ervaring gehad heeft met verschillende soorten en maten banden .

Groet ,Gerben

(Rudy, bedankt voor je mail)
Ronald

Re: Banden.

Unread post by Ronald »

Ik rij al jaren met Toyo Proxis T1-S. Door het grove V profiel wel wat meer lawaai, maar stuurt sportief. Het is een mooie band voor weinig geld, ik was 420 kwijt voor 4x 205-50-16, incl. alles... dus 15" is een stukkie goedkoper nog. Ik zou als ik jou was voor 205-55-15 gaan, dat zat ook standaard onder een LX, en staat nét wat mooier dan 195-60...

Image
Frank

Unread post by Frank »

Kijk maar eens op www.autobandenmarkt.nl Goedkoper krijg je ze nergens en veel keus. Superhandig! En ik zou ook gaan voor 205/55/15 als ik jou was.

Kijk 's naar een setje Kumho Ecsta 712......Voordelig en wordt supergoed getest!

Frank
Ronald

Unread post by Ronald »

Hee Frank! Alles goed?

We hebben morgen geen tijd om mee te rijden met de rit maar we willen wel foto's zien hoor!!!
Frank

Unread post by Frank »

Ha die Ronald!

Jaja....alles goed hoor! En ik zal zorgen voor foto's ja. Komt helemaal goed.

Groetjes!
gerben

Unread post by gerben »

TOP!
Als er op de LX inderdaad ook 205/15 standaard zit, moet het ook op m'n ls'je passen denk ik.
Bedankt.
Rudy

Unread post by Rudy »

Ik snap het niet ik kan alles gewoon nog aankomen waar heeft iedereen nou zoon problemen mee. Als het geld is moet je niet aan een lancia beginnen.

En niemand voor de lancia rit het valt net als bij de meeting weer zwaar teggen er zijn ook altijd dezelfde, en de rest haakt af.
rick

Unread post by rick »

Ik had 195-60-15, ik heb er nu 205-55-15 dunlop sp9000 opliggen en qua rijden merk je geen reet verschil, maar het staat net ff wat "dikker"!

Rick
Rudy

Unread post by Rudy »

Ik heb er 205 55 15 op liggen van michelen en dat zijn toch wel de fijnste.

Niet per se voor het rijden maar ze zijn wel minder gehoorig. Hoor je de motor beter.
gerben

Unread post by gerben »

Ok, maar ik ben juist bang dat de 205/55 minder dik staan doordat de band zo laag is.

Of valt dat wel mee?
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”