Ben vandaag bij Halan geweest, en de kappa en thesis rijders komen zich allemaal vergapen bij een op zich oude thema. De thema en dan de LX uitvoering wordt een icoon net als de Integrale.
Maar het was wel gezellig en daar gaat het bij mij om.
Zomaar
Re: Zomaar
Je hebt sierpaarden en werkpaarden want ik heb de hele middag staan sleutelen!
Ik ben eindelijk aan de beurt van de SW begonnen... Als hij morgen koud is zal ik klepspeling gaan meten, maar de nokken zagen er nog prima uit, en dat is een meevaller want er zat een "tikje" in.. Volgens de boekjes zou de auto maar 125dkm hebben gereden, en ik kon zien dat de riemen al een keer vervangen waren. Ook was de binnenkant van de motor keurig schoon, dus goede olie en een goede verbranding. Verder zijn de span rollen van de riemen nog goed, dus morgen snel achter riemen en snaren aan. Ik heb ook meteen het hele inlaat gebeuren los gehaald en daar bleek een slang van de carterventilatie lek te zijn. Hij liep al een tijdje niet zo mooi stationair meer dus dat zal daar wel aan gelegen hebben... Het membraam doosje wat de wastegate bedient maakt af en toe een raar geluid dus daar gaan we ook maar meteen naar kijken. Nu nog de goede spullen zien te krijgen, da's ook altijd lastig!
Ik ben eindelijk aan de beurt van de SW begonnen... Als hij morgen koud is zal ik klepspeling gaan meten, maar de nokken zagen er nog prima uit, en dat is een meevaller want er zat een "tikje" in.. Volgens de boekjes zou de auto maar 125dkm hebben gereden, en ik kon zien dat de riemen al een keer vervangen waren. Ook was de binnenkant van de motor keurig schoon, dus goede olie en een goede verbranding. Verder zijn de span rollen van de riemen nog goed, dus morgen snel achter riemen en snaren aan. Ik heb ook meteen het hele inlaat gebeuren los gehaald en daar bleek een slang van de carterventilatie lek te zijn. Hij liep al een tijdje niet zo mooi stationair meer dus dat zal daar wel aan gelegen hebben... Het membraam doosje wat de wastegate bedient maakt af en toe een raar geluid dus daar gaan we ook maar meteen naar kijken. Nu nog de goede spullen zien te krijgen, da's ook altijd lastig!
Nou op zondag doe ik niet veel, ja de auto,s wassen.
Om spullen te krijgen moet je gewoon de adresjes kennen.
Om spullen te krijgen moet je gewoon de adresjes kennen.
Daarom ben ik op maandag begonnen!!
Even uit de blote bol: wat was de klepspeling van zo'n ding?
Even uit de blote bol: wat was de klepspeling van zo'n ding?
Dat weet ik zo niet dan zou ik even het werkplaats handboek moeten raadplegen.
Even wat anders heb je toevallig nog die groene turbo gekocht ?
Even wat anders heb je toevallig nog die groene turbo gekocht ?
Nee ik heb een bod gedaan en nu is hij weer aan het rommelen om hem nog voor meer kwijt te raken. Hij zei tegen mij dat hij er het dubbele voor kon krijgen maar na een week mailde hij weer terug! Leuk he? Even laten gaan zo....
Wil jij even kijken voor de klepspeling aub?
Wil jij even kijken voor de klepspeling aub?
Snap ik niet.
Inlaat en uitlaat 0.35 +- 0.04
Bedrijfsspeling, is dat warm gemeten?
Inlaat en uitlaat 0.35 +- 0.04
Bedrijfsspeling, is dat warm gemeten?
Ik heb er maar een foto van gemaakt en door gemailt dat is meschien duidelijker ik kan er meer maken als het nodig is.
sucses
sucses
Hee wat een service zeg! Ik heb nog niet goed gemeten maar zeker de uitlaat kant staat flink te wijt!
Ik geloof dat er in dat boek een legenda staat waar je kunt zien wat alle tekens betekenen. Raar dat koud 0.35 is en dan warm 0.4!! Hmmm dat klopt dus niet...
Het is een type 2 turbo 16v he!!
Ik zal tussen de 0.35 en 0.4 gaan zitten...
Ik geloof dat er in dat boek een legenda staat waar je kunt zien wat alle tekens betekenen. Raar dat koud 0.35 is en dan warm 0.4!! Hmmm dat klopt dus niet...
Het is een type 2 turbo 16v he!!
Ik zal tussen de 0.35 en 0.4 gaan zitten...