Chevrolet Corvette vs. Lancia Thema 16v Turbo.....

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Frank

Chevrolet Corvette vs. Lancia Thema 16v Turbo.....

Unread post by Frank »

Hallo mensen,

Gisternacht om iets over twaalf reed ik over de A73 naar huis, toen ik nèt voor mijn afslag werd voorbijgeraasd door een Corvette met een SP nummerbord.....dus 96-97 geloof ik. (In ieder geval dat nieuwere type...) Het fijne was dat ie dezeflde afslag nam als ik en dat hij mij niet echt de ruimte gaf zegmaar.......Het leek mij wel interessant om d'r 's ff achteraan te gaan, wat ik dus ook deed. Hij had snel door dat ik achter 'm zat en probeerde uit alle macht mij zoek te rijden, wat 'm dus gewoon niet lukte! We hebben een minuut of 5 (vonnik best lang met zulke snelheden op plaatsen die er niet voor bestemd zijn...) 'gestoeid' om 't zo maar 's te zeggen. Met snelheden die weliswaar niet boven de 140km/u kwamen, maar toch. Je had z'n gezicht moeten zien toen ie zag wat voor 'n auto hij niet kreeg afgeschud! Echt schitterend!

Nu vraag ik mij af wat er 'mis' was met z'n Corvette. Al is het een automaat, dan nog moet ie een Thema Turbo er toch wel uit kunnen rijden? (Zelfs met mij als chauffeur ;-)...en op niet al te hoge snelheden) Maar misschien heeft die automaat moeite met veel terugschakelen enzo, omdat 't toch allemaal in/rond de stad was.

Maar goed, ik hoop dat jullie je licht kunnen laten schijnen op dit dilemma.

PS. Lang geleden dat ik zo'n adrenaline-rush heb gehad...haha.
Rudy

Re: Chevrolet Corvette vs. Lancia Thema 16v Turbo.....

Unread post by Rudy »

Zoon automaat heeft een sportstand en ( hoeft niet veel terug te schakelen ) als het goed is.
Het zal denk ik meer aan de coureur liggen. Het is ook een nadeel grote velgen onder een auto hier zit net als bij een airco een hoop vermogenverlies.

En een goede automaat daar kun je met de hand niet tegen schakelen.

Ik denk dat je gewoon een snele auto hebt ben er maar zuinig op ?
Maarten-Jan Evers

Unread post by Maarten-Jan Evers »

Het is eigenlijk heel simpel; met je Thema sleur je veel minder kilo's mee. De gewicht-pk verhouding is dusdanig dat je een serieuze concurrent bent van bijna alle standaard auto's uit het topsegment.

Bedenk maar es dat de Golf 1 gti even snel, zo niet sneller is dan de Golf 4 in V6 uitvoering met 4 wielaandrijving!
Rudy

Unread post by Rudy »

Mijn thema is nu niet bepaalt licht 1540 KG !
Rudy

Unread post by Rudy »

He Frank is je auto nog orgineel ? je wou er geloof ik toch wat aan laten doen.
Frank

Unread post by Frank »

Hé die Rudy! (en de rest..)

Hij is inderdaad nog origineel, op het sportluchtfilter na. Eigenlijk doe ik er liever niks aan, 't zal de betrouwbaarheid alleen maar schaden dacht ik zo. (Misschien een keer nog een andere uitlaat, evt. zonder cat.) Overigens komen er binnenkort fatsoenlijke, iets bredere zomerbanden op. Ik vraag me af wat dat scheelt. Ik heb namelijk op deze auto alleen maar winterbanden gehad. (nog geen geld over gehad na de revisie-perikelen....

Groetjes,

Frank
Michael

Unread post by Michael »

hoi Frank wen ik jij waers wuerd ik banden in deutschland halen ik betal vor Toyo 205-55-15 ca 60 euro per stuck ik find sij in nl te duur
Frank

Unread post by Frank »

Dag Michael,

Ik denk dat ik 4 Kumho Ecsta 712 ga kopen (205/55/15). Worden goed getest en kosten in NL ook ongeveer 65 euro per stuk. Mijn broer heeft Toyo Proxes banden gehad en die maakten veel geluid, ook trilde door het profiel het stuur zelfs iets.

Groetjes!
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”