Ik ben op zoek naar een set originele lichtmetalen velgen voor mijn 91-er Thema 16v station.
twijfel nog over 14 inch(origineel) of 15 inch, maar in ieder geval 6j.
groeten
Gert
gezocht: originele lichtmetalen velgen thema 2e serie
Re: gezocht: originele lichtmetalen velgen thema 2e serie
Heeee welkom op het forum!
Ik zou voor 15" velgen gaan, dat staat veel volwassener dan 14".
Welke SW heb je, en heb je er foto's van?
Ik zou voor 15" velgen gaan, dat staat veel volwassener dan 14".
Welke SW heb je, en heb je er foto's van?
Ronald,
Ik heb een 2.0 16v, kleur aubergine met een zandkleurig alcantara interieur. naar mijn eigen bescheiden mening de mooiste kleurcombinatie. Wat die velgen betreft, ik hou van origineel en de auto is toentertijd met 14 inch geleverd, echter ik denk ook dat 15 inch hem beter staat. eigenlijk zou ik beide eens willen proberen.
Ik heb een 2.0 16v, kleur aubergine met een zandkleurig alcantara interieur. naar mijn eigen bescheiden mening de mooiste kleurcombinatie. Wat die velgen betreft, ik hou van origineel en de auto is toentertijd met 14 inch geleverd, echter ik denk ook dat 15 inch hem beter staat. eigenlijk zou ik beide eens willen proberen.
Het zal niet meevallen om mooie originele lichtmetalen velgen te vinden. De gepolijste velgen waren meestal al na een paar jaar al aangetast. De 15" velgen zijn volgens mij ook origineel leverbaar geweest op de 16v SW, maar ik kan me vergissen. Ik heb originele 15" velgen onder mijn SW en ik vind het persoonlijk veel mooier staan dan de 14" velgen.
Pas trouwens op met die 14" velgen dat ze niet van een Delta of Dedra afkomstig zijn. Deze lijken als twee druppels water, maar hebben een andere offset en staan dus teveel naar binnen.
Pas trouwens op met die 14" velgen dat ze niet van een Delta of Dedra afkomstig zijn. Deze lijken als twee druppels water, maar hebben een andere offset en staan dus teveel naar binnen.
Alleen op een turbo en V6 zijn 15" velgen orgineel. Ze zijn er wel in 2 kleuren geweest. Ik zou voor 15"gaan alleen al voor de koeling van de remschijf deze zij bij 14"nogal gevoelig voor krom trekken, bij een turbo en V6 zou ik voor miniemaal 16"gaan.
Een auto kan tegenwoordig beter wat hoger op zijn wielen staan inverband met die drempels.
Een auto kan tegenwoordig beter wat hoger op zijn wielen staan inverband met die drempels.