verhoogd toerental dedra 1.8ie

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Michiel vd Zeijde

verhoogd toerental dedra 1.8ie

Unread post by Michiel vd Zeijde »

Hallo, allemaal,

Ik heb een klein probleepje met mijn dedra 1.8ie uit '91.
Als de motor warm is ( lees ca. een half uurtje loopt ), dan wil het stationair toerental nog wel eens oplopen naar zo'n 3000 t/pm. Dit is als hij stationair loopt, maar ook als je rijdt. Dat houdt in dat als je het gas los laat, hij toch 3000 toeren blijft draaien en ook de snelheid dan constant blijft ( cruise control effect ), de auto heeft geen cruise control, dus daar kan het niet aan liggen. Dit duurt meestal tussen de 5 en 10 minuten, daarna zakt hij weer terug naar het normale stationair toerental van ong. 1000 t/pm. Dit kan een paar keer tijdens een rit voorkomen. Heeft iemand dit zelf ook meegemaakt en/ of weet waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt voor de reactie,

Groeten,
Michiel
Rudy van der Heijden

Re: verhoogd toerental dedra 1.8ie

Unread post by Rudy van der Heijden »

Dit lijkt een probleem van de V.A.E. klep deze moet het stationare toerental regelen en bij hogere moterbelasting springt hij ook bij . De spoel in de klep word door 2 railes gevoed en door regeleenheid pen nummer 34 .
Maar ik zou eerst de klep eens schoon maken meschien zitten er slangen los, zijn er nog andere sensoren die een verkeerde waarde geven, zit de gasklep wel goed vast. het kan zoveel zijn !
sukses ermee Rudy
Willy Hoffmans

Unread post by Willy Hoffmans »

zelfde probleem ook meegemaakt, bij mij was het schoonmaken van de klep voldoende, deze raakt op de een of andere manier nogal eens vervuild
Succes
Michiel v.d. Zeijde

Unread post by Michiel v.d. Zeijde »

Hoi, Willy,

Dank voor je reactie.
Ik heb nog geen tijd gehad om me ermee bezig te houden, maar het is goed om te weten dat het schoonmaken van de klep bij een ander het probleem heeft verholpen. Ik zal het laten weten als het schoonmaken van de klep ook bij mijn auto het probleem uit de wereld helpt.

Groet,

Michiel
Michiel v.d. Zeijde

Unread post by Michiel v.d. Zeijde »

Helaas.....

Ik krijg hem met geen mogelijkheid uit elkaar, dus zal er een andere op moeten. In ieder geval dank voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

M.A. v.d. Zeijde
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”