centrale vergrendeling dedra

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Rodge

centrale vergrendeling dedra

Unread post by Rodge »

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een heuze lancia Dedra 1.9TD SW van 1997. Volgens het boekje moet hier centrale vergrendeling op zitten ( op afstand wel te verstaan ).

Ik heb al een reset poging ondernomen op de ontvanger, met een pennetje op een knopje drukken ) alles brand ( zoals het volgens de boekjes hoort ), maar op een of andere manier wil de centrale vergrendeling niet op afstand inschakelen.

Heeft iemand enig idee waar ik dit moet gaan zoeken ...

bvd

Rodger
Autobedrijf de Linge

Re: centrale vergrendeling dedra

Unread post by Autobedrijf de Linge »

Beste Rodge,

Ik weet niet beter dat deze auto standaard niet voorzien is van deze optie., maar dit is te controleren.

Kijk gewoon even naar de binnenverlichting, hier is bij een auto voorzien van afstandbediening een klein rood ledje en een knopje aanwezig. Dus geen knopje e ;ledje betekend dan ook geen afstandbediening

Succes
Jeroen Vermeulen
Rodge

Re: centrale vergrendeling dedra

Unread post by Rodge »

Beste Jeroen,

Mijn Dedra is inderdaad uitgerust met een ledje en een verzonken schakelaartje om de boel te resetten.

Mijn vraag is eigenlijk , welk relais zou de centrale vergrendeling op afstand moeten sturen ??

Bij de garage vertelde ze me dat de complete unit die in de binnenverlichting zit vervangen zou moeten worden indien een reset niet werkt ... ik weet dat de auto geruime tijd zonder accu heeft gestaan , ik heb de boel al een keer proberen te resten maar dat mocht niet baten

wellicht is het een zekering o.i.d. die de boel blokkeerd ..

Bij voorbaat dank voor je reactie

Rodger
J.Vermeulen

Re: centrale vergrendeling dedra

Unread post by J.Vermeulen »

Beste Rodger,

Normaal gesproken is het schakelaar of moet ik zeggen drukknopje voor het activeren van de inleerprocedure.

Dus probeer het volgende:
Druk het knopje in als het goed is gaat het ledje aan en vervolgens weer uit. Houd het knopje ingedrukt en druk nu de afstand bedineing in als het goed is moet de led (rood) een bevestiging knippering geven.

veel succes.

Als dit niet lukt heb je de code nodig van de afstandbedining die als eerste is ingeveven, dit is in het verleden de mastercode geworden, doordat hij als eerste is ingeveven.

Jeroen vermeulen
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”