Lampje injectiesysteem

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Reza

Lampje injectiesysteem

Unread post by Reza »

Hoi,

In mijn 2ltr. Dedra uit 1993 gaat heel af en toe het lampje van de injectie aan, hetgeen een storing zou betekenen in het injectiesysteem. Het lampje is na een seconde ook weer direct uit, dus weet ik niet of ik me zorgen moet maken of niet...
Wie heeft soortgelijke ervaringen en kan mij hierover inlichten? Bij de start gaat het lampje ook even aan en weer uit. Het is het rode lamje op het dashboard en lijkt op een uitlaat waar gas uitkomt, maar is voor het injectiesysteem.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

MVG
Reza Hamberg
bijker

Re: Lampje injectiesysteem

Unread post by bijker »

Naar mijn idee hoef je je totaal geen zorgen te maken. Ikzelf heb zojuist ontdekt dat het injectiesysteem (deels in ieder geval) afkomstig is van GM (Opel) en hiervoor had ik een Kadett met exact hetzelfde systeem en ook bij deze auto brandde soms dat lampje kort. Bij navraag toendertijd bij Opel, werd aangegeven dat dat niets te betekenen heeft, mits maar kort en af en toe.
Bij mijn huidige Dedra heb ik wederom hetzelfde; heel af en toe gaat ie even branden. Volgens mij betekent dat niets meer of minder dat er heel even te weinig of teveel brandstof ingespoten is.

Dont' worry dus

groet
Pieter Bijker
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”