Afslaan na starten en bij warmemotor toeren tussen 500 en 1000

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Lancia gek

Afslaan na starten en bij warmemotor toeren tussen 500 en 1000

Unread post by Lancia gek »

Ik heb een dedra 1.8 ie 1992 en bij het starten bij koude motor valt hij daarna uit,
maar als ik 500m heb gereden en ben boven de 2500 toeren gwesst dan valt hij
niet uit maar gaat de motor tussen de 500 en 1000 toeren schommelen. Waar
kan het aan liggen, bij het uitvallen denk ik aan de chock maar is dat het wel.

Verder als de motor warm is 65 graden dan gaat soms het lampje van de
motorolie soms flinkeren. Maar er zit teveel olie in.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.

Ik ben een BMW fan maar ik ben helemaal weg van de Dedra.
Ben

Re: Afslaan na starten en bij warmemotor toeren tussen 500 en 1000

Unread post by Ben »

wil je zo gauw mogelijk het te veel olie er uit halen Anders krijg je een lekke koppakking! (via olieplug)Gaat het olie lampje branden als je vlak na het rijden de motor uit zet en daarna weer aan ? Dan is namelijk de olie nog niet voldoende gezakt. O ja die wisselende toerentallen: probeer injectoren reinigen en waarschijnlijk heeft het ook te maken met een te hoog olie peil. Rij (na dat je het te veel olie hebt afgetabt) een lang stuk met verschillende toerentallen. En altijd bij elke lancia eerst wachten tot dat de olie op temperatuur is en daarna kun je goed gassen. Succes Ben
Karin

Unread post by Karin »

Bij ons was het probleem z'n beetje het zelfde en toen was de termostaat kapot
Misschien heb je hier wat aan.
Hauwaerts Guido

Unread post by Hauwaerts Guido »

Eerst en vooral een goede basisafstelling doen met warme motor = 90°c grijze stekker van de V.A.E klep aftrekken en het toerental ca.900 t/m regelen door de schroef op het gasklephuis bij te stellen.
Wanneer het toerental niet verandert na het opnieuw aanbrengen van de grijze stekker is de afstelling
ok. Wanneer daarna het leeglooptoerental ( met koude motor) nog schommelt moet men de V.A.E.klep
kuisen.

Het probleem met de oliedruk = kontakt vervangen
Lancia gek

Unread post by Lancia gek »

Het probleem van de toeremtal is opgelost, er was een vacuum slangetje af die achter het inlaat spruitstuk zit en die van onder naar boven is gemonteerd onder de zwarte kap. Daar zit een druksenosor of zo die de druk meet en dat elektrisch doorgeeft aan het motor managment.

En de olie sensor daarvan is het kabel dubbel geklapt bij de dinamo, heb hem doormidden geknipt en opnieuw aan elkaar gemaakt. Moet de teveel aan olie nog er uit halen.

Bedankt voor jullie reactie.

Maar nog een ding, toen het koud was werd de auto maar max. 75 graden maar nu het iets warmer is wordt hij 80 a 85, Is dit goed of is er wat met de thermostaat.

Dank jullie wel.
ie Turbo

Unread post by ie Turbo »

Dat je auto niet op temperatuur komt in de kou die we hebben gehad is zeker niet raar. Heb het zelf ook gehad, en het werd helemaal erg toen ik op wintersport ging (-20 graden !). Oplossing was het afdekken van de radiator met een stuk karton (ziet er niet zo elegant uit, maar het werkt wel!). Er zit op de oliekoeler nog steeds een stuk karton, om de olie op temperatuur te houden. Voor je turbo is het wel echt fijn als je olie op temperatuur is (voor de rest van de motor trouwens ook).

groeten
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”