Mijn Thema Pininfarina 16V uit 1991 is niet door de APK gekomen. De dealer kwam met een astronomisch bedrag voor de reparatiekosten, dus ik ga het toch maar zelf proberen.
Is er iemand die weet hoe je een vastzittende remklauw (rechtsvoor) loskrijgt, of is vervangen de enige remedie?
De fusekogel en wieldraagarmrubbers (links en rechtsvoor) lijken niet al te moeilijk te vervangen te zijn, maar is dit ook zo?
De remleidingen ter hoogte van de achteras doen het nog prima, maar men roept dat ze te ver ingeroest zijn. Kosten die dingen werkelijk 400 Euro zonder montage?
Heeft er iemand nog een goed midden uitlaatdeel (tussen de katalysator en de einddemper) liggen?
Ik houd mij voor informatie en/of onderdelen gaarne aanbevolen.
Jan Willem
remmen en wielophanging Thema
Re: remmen en wielophanging Thema
ik heb een thema te koop van 94 met een kappote moter voor 250 euro dit is een koopje als je ervan uit gaat dat bv bij berjan een koplamp 2de hands 75 euro kost.
parkzicht@freeler.nl 06-26948916
parkzicht@freeler.nl 06-26948916
Re: remmen en wielophanging Thema
Nooit geweten dat er een forum speciaal voor Thema's was: perfect !
Jan-willem:
Ook ik heb een '91 16v Thema Pinifarina.(met 300.000 + km !)
Pas weer een APK tje erop dus ik kan weer even vooruit.
Ik heb een klein restauratiebedrijfje in vnl Italiaanse klassiekers dus dit is voor mij de enige mogelijke ruime stationcar van Italiaanse origine (de Kappa heeft wat weinig karakter m.i.)
Voor wat betreft jouw problemen:
1. de remleiding kan in eigen beheer gemaakt worden en kost dan ook niet veel (tientje of vijf zes).
Probleempje is wel dat veel remvloeistof uit de leidingen loopt dus je moet wel ontluchten. Uiteraard moet je dat ook bij een nieuwe leiding maar wellicht heeft men ook de arbeid in het bedrag meegerekend ?
2. De vastzittende voorrem : de vraag is natuurlijk wat er vast zit. Asl het de cilinder is kan je dikken problemen hebben maar meestal is het slechts de klauw die niet goed meer heen en weer schuift en dat is een kwestie van schoonmaken en een beetje copaslip erop.
3 de demper ligt het helaas wat moeilijker die zal je toch echt moeten kopen maar wellicht kan ik wat korting regelen.
4. de het rubber wat in de draagarm zit is niet los te vervangen ,wel het rubber wat om de draagarm zit, het hangt er dus maar net vanaf welke kapot is. Een nieuwe draagarn kost ca f 200,- bij de dealer. van een kogel weet ik het niet uit mijn hoofd maar ik schat zo,n honderd gulden. Overigens heb je daarvoor wel een kogeltrekker nodig anders krijge je hem zeker niet los.
Veel succes en kijk ook eens op onze site www.classicpassion.nl
Cock Ooms
Jan-willem:
Ook ik heb een '91 16v Thema Pinifarina.(met 300.000 + km !)
Pas weer een APK tje erop dus ik kan weer even vooruit.
Ik heb een klein restauratiebedrijfje in vnl Italiaanse klassiekers dus dit is voor mij de enige mogelijke ruime stationcar van Italiaanse origine (de Kappa heeft wat weinig karakter m.i.)
Voor wat betreft jouw problemen:
1. de remleiding kan in eigen beheer gemaakt worden en kost dan ook niet veel (tientje of vijf zes).
Probleempje is wel dat veel remvloeistof uit de leidingen loopt dus je moet wel ontluchten. Uiteraard moet je dat ook bij een nieuwe leiding maar wellicht heeft men ook de arbeid in het bedrag meegerekend ?
2. De vastzittende voorrem : de vraag is natuurlijk wat er vast zit. Asl het de cilinder is kan je dikken problemen hebben maar meestal is het slechts de klauw die niet goed meer heen en weer schuift en dat is een kwestie van schoonmaken en een beetje copaslip erop.
3 de demper ligt het helaas wat moeilijker die zal je toch echt moeten kopen maar wellicht kan ik wat korting regelen.
4. de het rubber wat in de draagarm zit is niet los te vervangen ,wel het rubber wat om de draagarm zit, het hangt er dus maar net vanaf welke kapot is. Een nieuwe draagarn kost ca f 200,- bij de dealer. van een kogel weet ik het niet uit mijn hoofd maar ik schat zo,n honderd gulden. Overigens heb je daarvoor wel een kogeltrekker nodig anders krijge je hem zeker niet los.
Veel succes en kijk ook eens op onze site www.classicpassion.nl
Cock Ooms