Schema sturing benzinepomp

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Jeroen Thomas

Schema sturing benzinepomp

Unread post by Jeroen Thomas »

Kan er mij iemand het elektrisch schema van de benzinepomp sturing bezorgen ? Of een site waar ik deze schema's kan terugvinden voor zelf reparaties uit te voeren ?

Thx !
giovanni

Re: Schema sturing benzinepomp

Unread post by giovanni »

Hoi Jeroen,

Waarom wil je dit schema hebben ?????.

Want is bijna ale gevallen is bij een Lancia Thema de benzien pomp draad grijs en soms nog iets dikte is in alle gevallen 2.5 mm.

Dus controle met spanning zoeker achter de zekeringenkast welke grijse draad spanning houd +/- 2 sec na het loslaten van de contactsleutel (zonder dat de motor is aangeslagen). Dit is een vrij eenvoudige methode.

Afhankelijk van het type is deze draad (grijs/...) ook aanwezig naast de accubak, onder het tijdrelais

Groetjes Giovanni.
Michael

Re: Schema sturing benzinepomp

Unread post by Michael »

Hoi,

Wat voor een Lancia als ik vragen mag? Bij mijn Dedra was laatst de benzinepomp vastgelopen en uitgefikt omdat ik op gas door was gereden terwijl mijn benzine op was. Inderdaad, de benzinepomp blijft doordraaien ondanks dat hij op gas staat. Na een dag zoeken vond ik de relais en zekeringen boven de motormanagement-unit die rechts onder het dashboardkastje zit (dus niet onder de motorkap ergens zoals de Lancia-dealer zei...). Zowel zekering als relais waren kapot. Daarna deed de pomp het natuurlijk nog niet, dus heel die samenstelling uit de tank gevist... Die van een Fiat Bravo past ook maar kostte me wel 200 piek op de sloop... De bedrading naar de tank loopt onder de achterbank, dus daar kan je erbij, en loopt van het tankelement dwars onder de bank door de linker dorpel in en komt dan links onder het dashboard uit. Draad is inderdaad grijs. Als je contact aanzet gaat ook de benzinepomp even lopen, maar dan moet je wel goed luisteren (of met z'n tweeen zijn).

Succes,

Michael
van der heyden

Re: Schema sturing benzinepomp

Unread post by van der heyden »

Ik kan schema,s opsturen maar van welk type auto,bouwjaar
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”