bij aankoop van mijn lybra werkte de afstandbediening niet meer ,batterijen al vervangen ,maar zonder resultaat.
nu belde ik naar de lancia garage ...net boven de 200 euro vragen ze voor 1 sleutel,en volgens hen nergens anders te verkrijgen .
iemand deze ooit al laten bijmaken bij een gewone sleutelmaker?
voor de rest is het puur genieten nog steeds
vriendelijke groeten
sleutels
Re: sleutels
Het is misschien nuttig alsnog je oude sleutel zelf eens onder handen te nemen: bij ondervinding weet ik dat alleen vervangen van de batterij niet altijd volstaat. Het is erg belanrijk dat je erop let dat je bij het indraaien van het schroefje niet te ver draait, hierdoor duw je de twee sleutelhelften wat uiteen, daardoor zal de batterij onvoldoende kontakt hebben met het binnenwerk.
Oude sleutels zijn ook dikwijls al eens geopend, waardoor na het samendrukken van de twee helften ze toch weer makkelijk wat uitmekaar springen met hetzelfde resultaat als het te ver ingedraaide schroefje. ( hier kan secondelijm wonderen doen). ( voordat je alles terug goed monteerd kan je best de contactplaatjes in de sleutel wat bijbuigen, en na het plaatsen van het batterijtje moet je 2 X op de afstandsbediening drukken en het rode lamje gaat dan uit)
Succes
Oude sleutels zijn ook dikwijls al eens geopend, waardoor na het samendrukken van de twee helften ze toch weer makkelijk wat uitmekaar springen met hetzelfde resultaat als het te ver ingedraaide schroefje. ( hier kan secondelijm wonderen doen). ( voordat je alles terug goed monteerd kan je best de contactplaatjes in de sleutel wat bijbuigen, en na het plaatsen van het batterijtje moet je 2 X op de afstandsbediening drukken en het rode lamje gaat dan uit)
Succes
heb mijn sleutels ook al eens op het gemak uit elkaar gehaald en uitgezocht wat nu "precies" het euvel was. Alles goed schoon gemaakt en de contactstripjes goed op z'n plaats gezet vooral het contactstripje wat door het knopje bediend wordt dit wordt door gebruik platter, gaat dan wijken door het contactje iets meer ronding te geven was het euvel opgelost gebruik de sleutel nu al meer dan een jaar zonder problemen, maar heb mij vanaf September 1999 geergerd aan deze sleutels. Een klein drupje bisonkit op de kleine pootjes van het kapje het schroefje zoals gezegd niet te ver indraaien en alles werkt naar behoren. Wat een opluchting.
Succes Jan
Succes Jan
oke bedankt voor de reactie,heb de sleutels al uit elkaar gehaald en netjes gemonteerd maar zonder resultaat,binnenkort heb ik werkende sleutels van een afbraak ,daarvan alles overzetten en laten coderen in de garage zou moeten werken.