Achterruitenwisser

Discussie en vraagbaak over Lybra
G. de Wit

Achterruitenwisser

Unread post by G. de Wit »

Hoi,

We hebben sinds kort een Lancia Lybra SW 2.0 stationwagon.
Nu is de achterruitenwisser aan vervanging toe maar dit is niet zo eenvoudig.
Zowel bij Halfords als bij een andere autozaak kon men mij niet helpen.

We schijnen hiervoor naar de dealer te moeten of een ruitenwisser kopen die dezelfde maat heeft en dan het rubber zelf overzetten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Grietje
Gerben

Re: Achterruitenwisser

Unread post by Gerben »

In de wisser zit een los rubber . Je koopt bij de Fiat dealer een los rubber van een Tempra en knipt deze op maat . ( tip van dealer Hattem ) Kosten ongeveer 10 euro .

Suc6 Gerben .
Gerard Bosma

Unread post by Gerard Bosma »

Hallo Grietje.

Ook ik rij een Lybra SW. 2 weken geleden had ik het zelfde probleem, het achterruitenwisserrubber
liet los. Ook ik naar de automaterialen handel en ook mij konden ze niet helpen.
Dus instructieboekje erbij gepakt en daar staat in dat je de hele arm moet vervangen.
Toen dealer in Heerenveen gebeld en vragen naar voorraad en kosten. Kosten 31.65 euro.
Ik naar dealer en men had achteraf (gelukkig géén wisser) maar wel een goedkopere oplossing.
Men heeft bij de dealers n.l. een rubberenwisser die je zo in de wisserarm kunt schuiven. Kosten
hiervan maar 8 euro. Mijn tip is vraag bij de dealer alleen om het rubberstrip want anders verkopen
ze geheid de hele arm incl, de wisser. Men had mij eerst niet geinformeerd tot dat ze er achter kwamen dat ze de wisserarm toch niet op voorraad hadden en mij het véél goedkopere alternatief aanboden.

Groet Gerard Bosma
G. de Wit

Unread post by G. de Wit »

"Probleem" nog goedkoper opgelost. Voorruitenwissers moesten ook worden vervangen, degene aan de bestuurderskant was nog niet af maar op de uiteinden streepte deze. Hier hebben we 1 rubber van gerecycled.

De achterruitenwisser kun je het rubber eenvoudig uitschuiven. Je hebt dan 2 ijzeren klemmen en het rubber in je handen. Wij hebben van de (55 cm) voorruitwisser 40 cm afgeknipt en de ijzeren klemmen van de achterruitenwisser in de plaats van de originele voorruitenwisser klemmen geplaatst.
Het rubber van de achterruitenwisser schuif je dan voorzichtig terug in de houder en voila... klaar waren we.

Iedereen toch bedankt voor het meedenken en de tip van Gerard sluit er eigenlijk perfect op aan!
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”