Ik heb uiteindelijk zelf de ics uitgebouwd, waarna ik erachterkwam dat er bij mij dus geen aansluiting voor een cd-speler achterin de wisselaar zat. Ik heb de bij de wisselaar geleverde kabel gebruikt om de cdspeler aan te sluiten.
deze kabel kan niet worden aangesloten op de in de auto aanwezige kabel vanuit de kofferbak, hier past alleen een originele lanciakabel op (2 pooltjes verwisseld las ik op het duitse forum). als je de stekkers alsnog verbind krijg je de AUX-melding in de ICS.
Maar goed. ik heb de kabel nu zo goed en zo kwaad als het gaat langs de voorstoel en via de neerklapbare achterbank naar de kofferbak geleid. Het mooiste is natuurlijk als ik de kabel onder de dorpels door naar achteren kan brengen, maar ik heb geen idee hoe ik de dorpels los kan krijgen.
Wie weet hoe ik deze los kan krijgen, of heeft een andere tip om de kabel netjes naar achteren weg te werken?
groet
Matthijs
nieuwe kabel wisselaar naar kofferbak?
Re: nieuwe kabel wisselaar naar kofferbak?
Hi Matthijs,
Dorpels los: eerst voorste dorpel, dan achterste, dan midden (staande) dorpel.
Voorste dorpel: eerst kruiskopschroef losmaken in het opstanaade deel voor de voordeur.
De dorpel zit met drie nylon klemmen in de vloer. Ga met een schroevedraaier voorzichtig vanuit de interieur-kant van de dorpel "voelen" waar de klemmen zitten, van achteren naar voren (bij de middenstijl beginnen dus). Zodra je weerstand voelt, de met de schroevedraaier de dorpel omhoog krikken, dan om de klem heen de volgende zoeken en opkrikken. Als je dat met wat beleid doet gaat er niets stuk.
Achterste dorpel: idem, bij het midden beginnen en naar achteren werken. Gaat relatief simpel. Check even even of daar nog een schroef zit, ik dacht van niet. Als de voor- en achterdorpels los zijn zie je onderin de middenstaander twee schroeven. losdraaien. Op ongeveer 1/3 en 2/3 zit er vertikaal een nylon klem - voorzichtig met de hand loswrikken.
Succes!
Dick
Dorpels los: eerst voorste dorpel, dan achterste, dan midden (staande) dorpel.
Voorste dorpel: eerst kruiskopschroef losmaken in het opstanaade deel voor de voordeur.
De dorpel zit met drie nylon klemmen in de vloer. Ga met een schroevedraaier voorzichtig vanuit de interieur-kant van de dorpel "voelen" waar de klemmen zitten, van achteren naar voren (bij de middenstijl beginnen dus). Zodra je weerstand voelt, de met de schroevedraaier de dorpel omhoog krikken, dan om de klem heen de volgende zoeken en opkrikken. Als je dat met wat beleid doet gaat er niets stuk.
Achterste dorpel: idem, bij het midden beginnen en naar achteren werken. Gaat relatief simpel. Check even even of daar nog een schroef zit, ik dacht van niet. Als de voor- en achterdorpels los zijn zie je onderin de middenstaander twee schroeven. losdraaien. Op ongeveer 1/3 en 2/3 zit er vertikaal een nylon klem - voorzichtig met de hand loswrikken.
Succes!
Dick
Hoi Matthijs,
uit jouw reactie's begrijp ik dat je erg tevreden bent over je Lybra en dat kan ik
mij voorstellen want ik was de vorige eigenaar.
Heb altijd met plezier gereden en genoten van alle luxe ondanks alle vooroordelen van anderen.
Gelukkig zijn er nog mensen die Italiaanse gratie en uitstraling waarderen !
Veel plezier er mee !!!
Nico.
uit jouw reactie's begrijp ik dat je erg tevreden bent over je Lybra en dat kan ik
mij voorstellen want ik was de vorige eigenaar.
Heb altijd met plezier gereden en genoten van alle luxe ondanks alle vooroordelen van anderen.
Gelukkig zijn er nog mensen die Italiaanse gratie en uitstraling waarderen !
Veel plezier er mee !!!
Nico.
Hi Nico,
dankjewel. Leuk een reactie van de vorige eigenaar te lezen!
Je hebt hem bijna als nieuw weten te houden, ik hoop dat ik er net zo zuinig op kan blijven zijn.
Doe mijn uiterste best, het is een hele fijne auto!
groet
Matthijs
dankjewel. Leuk een reactie van de vorige eigenaar te lezen!
Je hebt hem bijna als nieuw weten te houden, ik hoop dat ik er net zo zuinig op kan blijven zijn.
Doe mijn uiterste best, het is een hele fijne auto!
groet
Matthijs