koppeling lancia lybra

Discussie en vraagbaak over Lybra
Etienne

koppeling lancia lybra

Unread post by Etienne »

Met mijn 1.9 jtd (165000 km) heb ik het volgende probleem. De koppeling werkt op zich prima maar om te ontkoppelen moet ik het pedaal helemaal tot op de bodem intrappen. Het aangrijpingspunt van de koppeling is vlak boven de bodem dus heel vroeg. Hydraulische bediening zou je zeggen maar mijn garage zegt: koppeling versleten; moet inclusief vliegwiel worden vervangen, kosten ca 1600 euro.
Heeft iemand hier ervaring mee of suggesties?
J de Jager

Re: koppeling lancia lybra

Unread post by J de Jager »

Kan ook lucht in het systeem zijn. Dan comprimeer je dat eerst met je pedaal voordat je de vloeistof in beweging zet. Volgens mij zit op de hulpkoppelingscilinder een ontluchtnippel. Toevallig ook een brandend handremlampje gehad?
pieter

Unread post by pieter »

En gauw een andere garage zoeken !!!
Ik heb onlangs m'n koppeling laten vervangen (die ging steeds meer slippen totdat ik bijna niet meer kon rijden) voor 650,- inclusief materiaal. Had ik dat maar eerder gedaan, hij is nu super, soepel en te bedienen met je pink (bij wijze van spreken).
Naar mijn idee is 1600,- een schandalig hoog bedrag.
Ik ga absoluut niet naar een dealergarage, de meesten zijn veels te duur en er zitten ook echte knoeiers tussen.Ik zelf ga naar Verver Vervoer te Utrecht. Doen voornamelijk oude auto's.

Pieter
RAMBO

Unread post by RAMBO »

de koplingsplaten op vandaag hebben een vliegwiel. bij de dealergarage verwisselen ze alles en daarom is het ook zo duur. het mee verwissellen van het vliegwiel is niet altijd noodzaakelijk, dit kunnen ze zien als alles open ligt. als er speling zit op het vliegwiel dan moet het mee gewisseld worden.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”