geleideblokje raam

Discussie en vraagbaak over Lybra
demeer

geleideblokje raam

Unread post by demeer »

Heeft er iemand ervaring met het monteren van een geleideblokje in het raammechanisme. Ik heb wel een Italiaanse handleiding maar ik kan geen Italiaans en mijn garage heeft er geen ervaring mee, dus moeten we het maar weer zelf doen.
jack

Re: geleideblokje raam

Unread post by jack »

mag ik van jou de handleiding hebben tenminste als er ook foto,s bij zijn ik werk namelijk bij carglass en kan je mischien van dienst zijn, maar let wel ik spreek ook geen italiaans helaas maar proberen kan altijd.

jackreinink@zonnet.nl
leo

Unread post by leo »

Ik heb laatst van mijn garage gehoord dat zodra het mechanisme kapot is,en je hebt daarna nog een keer de knop open en dicht gebruikt dan is het hele mechanisme en de kabel kapot. De kosten voor deze reparatie zou ongeveer op 200 euro komen. Ik heb hetzelfde probleem met mijn achterraam.
Het komt er in ieder geval op neer dat het complete binnenwerk vernieuwd moet worden.

leo,
demeer

Unread post by demeer »

Beste,

het zou me verwonderen dat de kabel over wordt getrokken, het is een staaldraad. Het kan na jaren wel gaan rafelen en dan moet het geheel vervangen worden. 86€ is de Belgische prijs voor het mechanisme en het demonteren van het deurpaneel is enkel wat stekkertjes loshalen en 7 schroeven plus 2 moeren m10.
Normaal een uurtje werk.
frank

Unread post by frank »

Ik heb mijn raam twee weken geleden gemaakt. Eerst alleen het geleide blokje gekocht. Toen ik volgens het Italiaanse stripverhaal de bekleding verwijderd had kwam ik er echter dat de kabels te kort waren.
De kabel bleek in bij de aandrijving in de knoop geraakt te zijn doordat het raam nog bedient werd nadat het geleide blokje gebroken was wardoor de spanning van de staalkabels weg was. Via internet aan een 2de hands raammechanisme kunne komen. Hieruit het oude blokje gehaald en het nieuw gekochte geleideblokje geplaatst. Daarna in een uurtje het oude mechanisme verwijderd en het nieuwe geplaatst.
Ik kan geen italiaans lezen of spreken maar de handleiding was mij wel duidelijk.
Jos Gitmans

Unread post by Jos Gitmans »

Heb ik vorig jaar ook gehad.

Gelukkig was de kabel niet heel erg in de knop.
Een beetje rechttrekken en de knopen met een tang eruit knijpen was voldoende.

De kabel heb ik opnieuw opgerold en door de enorme spanning op de kabel is de knik die nog in de kabel zat rechtgetrokken.

Nadat de nieuwe blokken erop zijn gezet moet je de kabel weer over de spoeltjes krijgen.

Hierbij moet je veel kracht gebruiken de spanning is echt enorm, daardoor lijkt het wellicht dat de kabel te kort is.

succes
Rikkel

Unread post by Rikkel »

Fijn probleem idd. Binnen 1 jaar 2x hetzelfde mechanisme naar de klo......

Was gelukkig garantie dus kosten vielen mee.

Viva Lybra... :-s
Treds

Unread post by Treds »

Ik heb net het zelfde aan de hand ;
Is er geen truk om die kabels er terug in te krijgen ?
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”