Hallo,
Sinds kort moet ik mijn koppelling steeds harder de vloermat in trappen om te kunnen schakelen. Het lijkt wel of het per dag erger wordt. Er zit een grote vrij slag op het koppelpendaal.
Het schakelen zelf gaat OK (de versnellingsbak werkt soepel).
Wat is hier aan de hand??
Groet
Andre
Lybra 1.8 Benzine.
koppelingspendaal
Re: koppelingspendaal
Beste Andre,
aangezien koppelingscylinder en de hoofdremcylinder op een en hetzelfde remvloeistofreservoir aangesloten zijn vermoed ik dat er lucht in je remsysteem zit.
Waarschijnlijk remt de auto slechter als normaal en moet je het rempedaal dieper intrappen om effect te krijgen.
Ontluchten is de remedie.
groet,
Lancia
aangezien koppelingscylinder en de hoofdremcylinder op een en hetzelfde remvloeistofreservoir aangesloten zijn vermoed ik dat er lucht in je remsysteem zit.
Waarschijnlijk remt de auto slechter als normaal en moet je het rempedaal dieper intrappen om effect te krijgen.
Ontluchten is de remedie.
groet,
Lancia
Koppeling versleten.
Dus inderdaad NIET de versnellingsbak en ook niet de koppelingsschijf.
Koen
Dus inderdaad NIET de versnellingsbak en ook niet de koppelingsschijf.
Koen
Dag Andre,
Het zou een koppelingspompje kunnen zijn dat vast zit.
Er zitten zo 2 pompjes op de wagen, 1 op de boite zelf en 1 aan de pedaal.
Het zou kunnen dat één van de 2 vast zit en dat je daardoor moeilijk kan schakelen...
Andere mogelijkheid is dat de bute ingesleten zit op de drukgroep van de koppeling, dan moet de volledige koppelingsset vervangen worden...
Groeten
Het zou een koppelingspompje kunnen zijn dat vast zit.
Er zitten zo 2 pompjes op de wagen, 1 op de boite zelf en 1 aan de pedaal.
Het zou kunnen dat één van de 2 vast zit en dat je daardoor moeilijk kan schakelen...
Andere mogelijkheid is dat de bute ingesleten zit op de drukgroep van de koppeling, dan moet de volledige koppelingsset vervangen worden...
Groeten