Hoge piep bij de achterrem.

Discussie en vraagbaak over Lybra
Ton

Hoge piep bij de achterrem.

Unread post by Ton »

Met name bij droog weer heb ik last van een hele hoge en harde piep bij het achterwiel.
Dit is snelheids-onafhankelijk. Als ik zachtjes rem, verdwijnt dit geluid.

Heeft dit met de achterrem te maken? Hoe is dit te repareren?

Lybra SW 2.0, 2003.

Ton.
andre

Re: Hoge piep bij de achterrem.

Unread post by andre »

Nogal wat issues Ton :-)

Maar die hoge piep heb ik ook; lybra 1.8 benzine.
Hij verdwijnt tevens bij het licht aantrekken van de handrem.

Ik dacht eerst dat het in de schokbrekers zat, maar de rem ligt meer voor de hand.

Nog geen oplossing gevonden helaas. Misschien zijn het gewoon 'verglaasde' remblokken en moeten die vervangen worden.

groet,
andre
Frank

Unread post by Frank »

Misschien helpt 't om de remblokken langs de randen een beetje schuin bij te vijlen. Bij mijn vorige Lancia (Kappa) verhielp dit 't probleem direct.

Succes!
marcel

Unread post by marcel »

Er onstaat na verloop van tijd een randje op je remschijf en bij sommige snelheden loopt dat tegen je remblokken aan.

Dit randje kan je er door je garage af laten draaien en dan is het probleem over.

Ik had het op m'n delta, op m'n 156 en nu ook op de lybra
henk

Unread post by henk »

Ik heb dit ook wel eens gehad met mijn Lybra. Tevergeefs de dealer bezocht (kon niets vinden), de vertrouwde garage om de hoek snapte wel meteen wat er aan de hand was en binnen 20 minuten en enkele tientjes armer was het probleem verholpen. Schoonmaken, gangbaar maken, klaar. Nu al anderhafl jaar niets meer gehoord.

Henk
Leo

Unread post by Leo »

Bij mij ook alles vernieuwd blokken enz. dit was het probleem van het piepen aanlopen van de achteremmen niet. Het probleem was verholpen toen de remvloeistof was vernieuwd.

Lybra 2.4 jtd 2001

Leo
Ton

Unread post by Ton »

Probleem is opgelost. Nieuwe remblokken doen wonderen.

Ton.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”