Bandenkeus!

Discussie en vraagbaak over Lybra
Nico

Bandenkeus!

Unread post by Nico »

Hallo Lybrarijders,
heeft één van jullie goede, of juist slechte ervaringen met een bepaald merk/type band ?
Ben toe aan een bandenwissel maar weet niet welke te kiezen.
Is het mogelijk om een 205 breedte te nemen zonder gevolgen ?

Mvrgr. Nico
Marc

Re: Bandenkeus!

Unread post by Marc »

Hey Nico, ik heb zelf 205/15/65 onder mijn Lybra 1.8SW en dat rijdt perfect. Waanzinnige wegligging, maar wel met KONI schokdempers aan de achterkant.

Gr. Marc
Kieft

Unread post by Kieft »

Heb nu 2 nieuwe michelin banden er sinds een paar maanden onder zitten en deze zijn een stuk stiller dan mijn oude minerva banden. (type e3a). Heb je die 205 op je std lybra velgen zitten en kan dit ook zonder die veren?
Marc

Unread post by Marc »

Die 205 zitten inderdaad om de standaard velgen en dat gaat ook zonder de KONI dempers. Ik zit te wachten op FSD-dempers van KONI, want dat moet helemaal geweldig zijn. Er zouden er evt. een paar op proef gemaakt worden om te proberen.

Marc
Reinoud

Unread post by Reinoud »

Ik rij met 215/45/17 Bridstone Turanza's onder mijn Lybra 2.4 JTD SW.
Dat rijdt net zo comfortabel als de originele 205's. Bovendien is de besturing een stuk scherper geworden en het gehang van de auto in bochten een stuk minder geworden.

Ik ben erg benieuwd of de Koni FSD-demper(sets) gemaakt kunnen worden voor de Lybra.
De Lybra kwam in de supplylist van Koni helemaal niet voor.
Kieft

Unread post by Kieft »

Zelfs 215 eronder, ook onder std velgen?
Frans

Unread post by Frans »

Na Dunlop, good year, en michelin bevallen mij de Bridgestone's Turanza's nog het beste.

Ik gebruik nog de standaard 195 banden.
O ja, een groot voordeel vind ik ook de beschermrand op de band.
Marc

Unread post by Marc »

De KONI's die er nu onder zitten zijn eigenlijk van een stilo SW, maar na wat aanpassingen passen deze goed en de krachten van de demping komen ook overeen. Als het goed is wordt er een demperset voor voor en achter ontwikkeld via de afdeling racing van koni, Dit gebeurd echter in de vrije tijd van desbetreffende persoon, maar ik zal eens vragen aan hem hoe het zit. ik werk nm. zelf bij de KONI, dus dichter bij het "vuur"kan je niet zitten.

Marc.
Nico

Unread post by Nico »

Hallo Frans,

zijn die Turanza's niet erg luidruchtig? Ik zoek namelijk wel een "stille"band .

gr. Nico
Gerben

Unread post by Gerben »

Zelfs 215 eronder ???

Ik heb zelfs 225 45 r17 eronder ( ik zweer bij Michelin trouwens al zijn ze niet goedkoop )
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”