Lampjes bij starten

Discussie en vraagbaak over Lybra
Jeroen de Rond

Lampjes bij starten

Unread post by Jeroen de Rond »

Ik heb zojuist mijn Laybra 1.8 uit 2000 opgehaald en het rijdt echt super!

Vorige week bleek het airbag lampje te branden en dat kwam door een lege Accu werd mij verteld en nu zou de computer zijn gereset en inderdaad het lampje brand niet meer. Echter bij contact maken zie ik alle lampjes eventjes branden behalve het airbag lampje, klopt dit? Of hoort die ook even aan te gaan? Want dan ben ik in de zeik genomen en hebben ze het lampje eruit gehaald of iets dergelijks.

Ook na 50 km hoor ik een vervelende piep linksachter. Verder op las ik over een uitzettende remschijf. Iemand hier ervaring mee?

Op zich wel een beetje telleurstelling op de 1ste dag, maar ik hoop het snel te kunnen repareren.

Groet Jeroen
Gerben

Re: Lampjes bij starten

Unread post by Gerben »

Hee Jeroen heb net effe gecontroleerd maar het airbag lampje gaat bij mij aan bij het contakt aan zetten en gaat na 3 seconden uit . Veel sterkte met het probleem en ik hoop dat je veel plezier hebt van je Lybra .
J de Jager

Unread post by J de Jager »

Bij mij ook, gaat na een paar tellen uit.
Atse

Unread post by Atse »

Ik weet niet of we over hetzelfde lampje praten. Dat lampje waar Gerben en J de Jager het over hebben, is het controlelampje voor de passagiersairbag. Als je deze uitschakeld door de schakelaar in de bijrijdersportier met je sleutel een kwartslag te draaien (je ziet 'm aan de zijkant van je dashboard, als de bijrijdersportier open staat), moet dit lampje in het dashboard als waarschuwing blijven branden. Je gebruikt dit als je een babystoel (maxicosi of i.d.) op de voorstoel zet.

Succes.
J de Jager

Atse heeft gelijk. Heb zojuist even geprobeerd en bij mij brand ook alleen het lampje van de passagiersairbag een aantal seconden. Van de gewone airbag(s) kan ik geen lampje zien.
Andres

Unread post by Andres »

Als je hem op het contact zet moeten de beide airbag lampjes gaan branden, rood voor de bestuurderskant en oranje voor de passagierskant.(deze is uitschakelbaar en dan blijft hij definitief branden) Als het lampje nou helemaal niet meer brandt en ze hebben het voor de "garantie" voor je opgelost......bel dan de rijdende rechter maar!

succes!
J de Jager

Bij mij brandt die van de bestuurderskant ook niet. De andere wel en die blijft ook branden als ik het sleuteltje aan de zijkant van het dashboard omdraai.
Atse

Unread post by Atse »

Het rode lampje voor de bestuurdersairbag zit ongeveer op "half zeven" van de rechter klok. Deze brand bij het op contact zetten en gaat, net als de andere rode lampjes, uit na het starten.
J de Jager

Je hebt helemaal gelijk, heb niet goed gekeken. Inderdaad een rood lampje voor de gewone airbags en een oranje voor de passagiersairbag.
Jeroen de Rond

Unread post by Jeroen de Rond »

Volgens mijn dealer zijn de lampjes doorgebrandt. Die is nu aan het kijken of dat te herstellen is en wat dat kost.

Ik wil weten of de airbags werken, dan kunnen de lampjes me gestolen worden als dat veel geld gaat kosten.

Suggesties?

Groet Jeroen
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”