Uitlaat 1.9 jtd "verstopt" ?

Discussie en vraagbaak over Lybra
Colin

Uitlaat 1.9 jtd "verstopt" ?

Unread post by Colin »

Hallo allemaal,

Ik heb een 1.9 jtd waarmee door de vorige eigenaar voornamelijk korte stukjes zijn gereden. Ik heb er nu +/_ 3000 km mee gereden (in 2 weken) en merk dat de auto al een beetje wakker wordt. Nu heb ik het gevoel dat bij de hoge toeren de wagen zijn uitlaatgassen niet kwijt kan. Een bezoekje aan de garage bevestigde dit vermoeden. De (verder pefecte uitlaat) zit vol met roet. Is er een middel om de uitlaat weer schoon te krijgen? Ik las ergens op een brommer forum dat men het wel eens doet met petroleum zodat de uitlaat schoonbrand. Leek mij niet zo'n sterk plan met een auto dus als iemand een betere suggestie heeft hoor ik het graag!

Alvast hartelijk dank voor de tips!

Colin
Giancarlo

Re: Uitlaat 1.9 jtd "verstopt" ?

Unread post by Giancarlo »

Ik denk dat op en neer naar Duitsland de perfecte oplossing is, dan word je uitlaat zou warm dat alles weer schoonbrand. Gewoon stukje topsnelheid rijden als de auto al zegmaar 100 of 200 km warmgereden is.

Saluti!
Atse

Unread post by Atse »

Waar het op neer komt is: veel hete, zuurstofrijke uitlaatgassen door je uitlaatsysteem blazen. Die binden het aanwezige koolstof. Ook je turbo wordt daarmee schoner.
Op en neer Duitsland kan, of leen een flinke paardentrailer (of een willekeurige andere remparachute) en rij er een paar honderd km mee (mits je een trekhaak hebt, natuurlijk). En evt. je EGR afdoppen (zie oude topics), dat scheelt een flink stuk in de toekomstige vervuiling.
colin

Unread post by colin »

Bedankt voor de tips!

Ik heb geen trekhaak maar een uitje naar berlijn is altijd welkom.
Als ik het gedaan heb zal ik de resultaten hier vermelden.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”