CD-wisselaar werkt niet en geeft melding SURFACE

Discussie en vraagbaak over Lybra
Robert-Jan

CD-wisselaar werkt niet en geeft melding SURFACE

Unread post by Robert-Jan »

Sinds een week ben ik trotse eigenaar van een Lancia Libra SW 1.8 LX. In één woord: SUPER!

De CD-wisselaar (Grundig MCD36) vertoont wel wat kuren. De CD-speler doet het niet en de lade komt dan ook niet meer uit de behuizing en op het display in de auto komt de melding SURFACE.

Met een ferme klap op de CD-wisselaar gaat deze dan opeens wel weer werken, maar om dagelijk dat ding een oplawaaier te geven, lijkt me niet de bedoeling. De handleiding van de CD-wisselaar heb ik niet, dus daar kan ik niet uit putten.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat is er eventueel aan te doen?

Weet iemand of je ook met andere CD-wisselaars kan werken, bijvoorbeeld van een ander merk?

Verder heb ik nog wat problemen met de stoelverwarming, maar daar zal ik een apart bericht voor plaatsen.
Peter

Re: CD-wisselaar werkt niet en geeft melding SURFACE

Unread post by Peter »

Waarschijnlijk de laserkop. het begint met een CD en wordt daarna steeds erger (alle CD's onleesbaar). Vervangen is duur grapje. Er past alleen Grundig op voor zover ik weet.
Robert-Jan

Dat wordt dus uitzien naar een andere CD-wisselaar.

Dank je voor je reactie.
wim

Unread post by wim »

Zelfde wagen - zelfde CD changer: zelfde probleem.
Heb uiteindelijk via ebay tweedhands changet (MDC36) aangeschaft en vervangen: Zelfde probleem!
Twee vuile leeskoppen? - Probleem met aansturing?
Ik hou je op de hoogte, heb jij dit reeds kunnen verhelpen?
Wim.
Robert-Jan

Ben ook net tot de aanschaf van een "nieuwe" (2e hands) wisselaar overgegaan. Ga deze vanavond inbouwen.

De verkoper gaf aan dat hij nooit problemen heeft gehad met de wisselaar.

Ik houd je op de hoogte.

Robert-Jan
maarten

Unread post by maarten »

Hier ook hetzelfde probleem. steeds meer cd's op SURFACE, totdat ze het alle 6 niet meer deden.
Vandaag de wisselaar opengemaakt en voorzichtig met een wattenstaafje met alcohol de lens schoongemaakt.
nu heb ik nog maar 1 cd die een surface probleem heeft (alle cd's zijn philips cd-r).
Dat wil nog niet zeggen dat een smerige lens het probleem is, aangezien er ook aan gefrut is en de wisselaar was opgewarmd, maar ik ben blij dat ik weer eens een cd kan draaien.

maarten
Michel

Unread post by Michel »

Voor diegenen die interesse hebben. Ik heb een magazijnopruiming opgekocht (waaronder een aantal stuks MCD6 en MCD36). Mag weg voor 150 euro per stuk mits defecte hiervoor retour (vaste prijs).

Mvg
Michel
Hanneke van Strien

Ik zoek een cd-houder/magazijn 6 cd's icm navigatie/telefoon

Unread post by Hanneke van Strien »

Wij hebben een Lancia Lybra `1.8 16V stationwagon. Helaas is de cd-houder eruit gestolen en we zijn dus op zoek naar een andere. Het org bestelnummer is 60670602. Kan iemand ons hieraan helpen? De cd-wisselaar is een Grundig.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”