navigatie

Discussie en vraagbaak over Lybra
twin

navigatie

Unread post by twin »

Ik ben van plan om een lybra te kopen, ik wil er wel graag navigatie op, is het mogelijk om er later een orginele lancia navigatie op te doen en wat kost dat ongeveer
Michel

Re: navigatie

Unread post by Michel »

Hallo Twin,

Als je een Grundig ICS hebt (tot 2002 volgens mij) dan kun je er een navigatiesysteem van Magneti Marelli op aansluiten (NAV200). Hiervoor moet je een kabelboom van achter naar voor trekken wat redelijk veel werk is, maar eenmaal gedaan is het resultaat 100% van wat je mag verwachten van zo'n display (je sluit namelijk de rekeneenheid aan op je ICS, dus geen extra schermpje).
Grootste probleem is dat sommige NAV-200's het wel doen op het ICS en andere niet (ik schat in kans 50-50%). Je moet dus geluk hebben, waarom snap ik niet, maar het zal wel met een tussentijdse wijziging van de pinbezeting te maken hebben of zo. Een 100% werkend stand-alone systeem doet het dus of wel of niet op je scherm, het ligt dus niet aan de computer maar aan het oppikken van het videosignaal.
In totaal ben ik er zo'n 900 euro aan kwijt geweest (waarvan 1 tweedehandse rekeneenheid die het niet deed ter waarde van 300 euro, dus "netto" 600 euro). De kabelboom kost zo'n 200 euro (nieuw) en een gebruikte NAV-200 (3 a 400 euro) is moeilijk aan te komen (rekeneenheid alleen kost nieuw al gauw ca. 800 euro).
Kortom met en beetje lef en een beetje mazzel is het te doen voor onder de 1000 euro.
Als je belangstelling hebt, heb ik nog een systeem en kabelboom liggen, deze doet het niet op mijn display (een precies dezelfde systeem heb ik wel werkend). Eigen risico dus.
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”