telefoon af fabriek
telefoon af fabriek
In mijn Lybra zit een door de fabriek in gebouwde telefoon (onderdeel van ics). Bjr 2002. Degenen die ik aan de telefoon heb klagen over een irritante storing, terwijl ik de andere kant zonder storingen hoor. Uiteraard kan de dealer niets vinden. Weet iemand wat er hand zou kunnen zijn en of er iets aan te doen valt?
Re: telefoon af fabriek
Ik heb deze telefoon ook, maar helaas geen gebruiksaanwijzing, wat voor kaart moet er in???
Er moet een groot formaat kaart in. Dus niet het uitgedrukte sim-kaartje. Ik heb zelf een duo-kaart; één voor in m'n mobieltje en de ander voor in de auto.
Het is een GSM 900 MHz telefoon, met T-mobile werkt het dus niet (en ook andere netwerken die alleen met 1800 MHz werken)
Jerry
Jerry
Hoi Martin,
Toevallig werk ik bij een italiaanse auto dealer, en ik zou vragen aan jouw eigen dealer uiteraard of hij de stekker verbindingen eens controleert, die kunnen wel eens voor een probleem zorgen.
Alle kabeltjes achter het systeem goed controleren, want het is echt een goed systeem verder.
Groeten,
Joop
Toevallig werk ik bij een italiaanse auto dealer, en ik zou vragen aan jouw eigen dealer uiteraard of hij de stekker verbindingen eens controleert, die kunnen wel eens voor een probleem zorgen.
Alle kabeltjes achter het systeem goed controleren, want het is echt een goed systeem verder.
Groeten,
Joop
Ik open deze discussie, omdat ik sinds kort ook een irritante storing in het systeem heb. Als ik in de auto zit, hoor ik de andere kant glashelder. Degene die met mij belt, hoort me heel zacht en met een constant "electrisch" storend geluid er door heen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of moet ik gewoon Joop volgen en alles los halen?
Alvast bedankt.
Lybra SW 2.4jtd Emblema 2004 236dkm
Heeft iemand hier ervaring mee? Of moet ik gewoon Joop volgen en alles los halen?
Alvast bedankt.
Lybra SW 2.4jtd Emblema 2004 236dkm
Lancia Delta 1.4 16v T-jet Oro (150 pk)
Ons exemplaar heeft ook een ruis/brom in de microfoon zitten. Ik ben GSM monteur van beroep B)- , heb alles wat invloed heeft op de werking nagelopen maar kan niet anders als concluderen dat de microfoon zelf de oorzaak is.
We moeten ook even niet over het hoofd zien dat we met de mobieltjes van de laatste jaren erg verwend zijn met hun EFR en audiotuningcircuits.
EFR is een functie die niet in de software van het ICS zit en audiotuning al helemaal niet. Beide functies zie je bij mobieltjes sinds 2004/2005 in zwang raken en tegenwoordig hebben zelfs de 19,95 prepaid toestellen al dit in de software ingebakken B)
Het vervangen van de microfoon zal gedeeltelijk helpen maar voor wat wij ermee bellen is het niet de moeite waard. We bellen wel lekker handsfree met onze Nokia's (welke overigens het motorgeluid zo goed wegfilteren dat ik het niet eens kon opnemen als audioclip met mijn mobiel ?tt? ).
We moeten ook even niet over het hoofd zien dat we met de mobieltjes van de laatste jaren erg verwend zijn met hun EFR en audiotuningcircuits.
EFR is een functie die niet in de software van het ICS zit en audiotuning al helemaal niet. Beide functies zie je bij mobieltjes sinds 2004/2005 in zwang raken en tegenwoordig hebben zelfs de 19,95 prepaid toestellen al dit in de software ingebakken B)
Het vervangen van de microfoon zal gedeeltelijk helpen maar voor wat wij ermee bellen is het niet de moeite waard. We bellen wel lekker handsfree met onze Nokia's (welke overigens het motorgeluid zo goed wegfilteren dat ik het niet eens kon opnemen als audioclip met mijn mobiel ?tt? ).
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
@de Wit
Bedankt voor je uitleg. Lijkt me wel helder. Raar is wel dat het een paar weken geleden nog goed was. Ik heb het vanavond uitgetest zonder dat de motor draaide of zelfs maar op contact stond. En toch hoor ik door mijn huistelefoon die irritante brom. Als ik de microfoon zou willen vervangen: welk type zou dat dan moeten zijn? Jij bent de expert
Atse
Bedankt voor je uitleg. Lijkt me wel helder. Raar is wel dat het een paar weken geleden nog goed was. Ik heb het vanavond uitgetest zonder dat de motor draaide of zelfs maar op contact stond. En toch hoor ik door mijn huistelefoon die irritante brom. Als ik de microfoon zou willen vervangen: welk type zou dat dan moeten zijn? Jij bent de expert

Atse
@Atse
Ik zal proberen in EPER of ik daar het onderdeel kan vinden
.
Het bevindt zich in ieder geval bij de voorste verlichting in de hemel, op de site van Tuynder kom ik echter het onderdeel niet tegen.
Ik zal proberen in EPER of ik daar het onderdeel kan vinden

Het bevindt zich in ieder geval bij de voorste verlichting in de hemel, op de site van Tuynder kom ik echter het onderdeel niet tegen.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
@de Wit
Als de originele microfoon niet beschikbaar is, waar zou je 'm dan door vervangen? Bij een mic gaat het toch "gewoon" om impedantie, weerstand en die dingen? Wellicht dat een goede carcit mic ook goed werkt?
Als de originele microfoon niet beschikbaar is, waar zou je 'm dan door vervangen? Bij een mic gaat het toch "gewoon" om impedantie, weerstand en die dingen? Wellicht dat een goede carcit mic ook goed werkt?